A közösségi médiában mindenki utazik és mindenki boldognak tűnik – de vajon tényleg így van?
Súlyos látlelet a magyar egészségügy helyzetéről: nemcsak a várólista hosszabb, egyre több a beteg is
A műtéti várólisták hosszabbodása nem egyszerűen az orvosok munkájának elmaradásából ered – mondta el Hangody László, az Uzsoki osztályvezető főorvosa a Népszavának. Az Uzsoki Kórház vezető sebésze szerint a probléma gyökerei mélyebbek: a finanszírozási és szervezési hiányosságok, valamint a növekvő betegigények egyaránt felelősek a helyzetért.
A várólisták növekedését számos tényező befolyásolja, de nem az orvosok „műtőkerülése” áll a háttérben – hangsúlyozta Hangody László, az Uzsoki Kórház osztályvezető főorvosa. A szakember szerint a finanszírozás jelenlegi rendszere nem ösztönzi a kórházakat arra, hogy többletműtéteket vállaljanak, mivel a beavatkozások díjai évek óta változatlanok, miközben az orvosi eszközök ára jelentősen emelkedett. Az egykor 30%-os extra finanszírozás is csökkent, így a programban részt vevő intézmények többsége veszteséggel zárja a várólista-csökkentési műtéteket.
Az Uzsoki Kórház példája is mutatja a helyzet tarthatatlanságát. Egykor napi 15 protézisműtétet végeztek, azonban a kórház anyagi veszteségei miatt tavaly jelentősen csökkenteni kellett a beavatkozások számát. Hangody szerint az állami támogatás nem elegendő ahhoz, hogy az intézmények gazdaságosan működtessék a programot, különösen a megemelkedett költségek mellett. Ez a jelenség nem egyedi, más kórházak igazgatói sem szorgalmazzák a műtéti kapacitások növelését.
A helyzetet tovább súlyosbítja a műszaki meghibásodások lassú javítása. Az eszközkarbantartások átszervezése miatt a kórházaknak egyre többször kell halasztaniuk a műtéteket, ami az elektív, előre ütemezett beavatkozásokra is kihat. Gyakori, hogy egy-egy intézmény technikai problémái miatt más kórházakra hárul a betegellátás feladata, ami tovább terheli a rendszert és növeli a várakozási időt.
A várólisták hosszabbodását az is okozza, hogy egyre több ember keres megoldást fájdalmaira, és az elmúlt évtizedben beültetett protézisek egy része mára felülvizsgálatra vagy cserére szorul. Emellett az átlagéletkor emelkedése miatt is több betegnek van szüksége protézisre. Miközben a műtéti igények nőnek, a beültetések száma a finanszírozási és szervezési problémák miatt csökken. Hangody szerint a probléma összetettsége miatt egyszerű megoldások nem léteznek, és mélyreható reformokra lenne szükség.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








