Korlátozták a teherautók közlekedését, leállították a kültéri munkálatokat , repülőgépjáratokat mondtak le, és azt tanácsolták, hogy a gyerekek ne menjenek az utcára.
Súlyos dolgot titkoltak a magyar hatóságok: veszélyesebb a levegő itthon, mint eddig tudtuk?
Megsértik a hatóságok a levegő szennyezettségére vonatkozó mérési és tájékoztatási európai uniós jogszabályt, mivel nem megfelelő helyen mérik a szennyezettséget, és az így keletkező adatokból helytelen következtetéseket vonnak le - állítja a Levegő Munkacsoport.
A Deutsche Umwelthilfe (DUH) német környezet- és fogyasztóvédelmi szervezet helyi szervezetekkel közösen 2022 és 2024 között több mint 300 mérést végzett Magyarországon, Bulgáriában, Csehországban, Koszovóban, Romániában és Szlovákiában. Ezek a mérések lényegesen magasabb nitrogén-dioxid (NO2) szennyezettségi szintet mutattak, mint a hivatalos mérőállomások.
Ez azt jelenti, hogy a hivatalos mérési gyakorlat folyamatosan sérti az uniós jogot, és elrejti a légszennyezés valódi mértékét. A DUH ezért sürgeti, hogy az Európai Bizottság írja elő az összes európai hivatalos mérőállomás független felülvizsgálatát. A német kormánytól pedig azt követeli, érje el, hogy a német autógyárak a Közép- és Kelet-Európában mindmáig használatban lévő manipulált, a megengedettnél jobban szennyező gyártmányaikat utólagosan szereljék fel jól működő károsanyag-kibocsátást csökkentő eszközökkel.
A magyarországi méréseket a Levegő Munkacsoport koordinálta. Budapest mellett 21 vidéki településen is vizsgálta a nitrogén-dioxid-szennyezettséget helyi civil szervezetek és önkéntes magánszemélyek bevonásával. Számos olyan települést is bevontak a kampányba, ahol egyáltalán nincs hivatalos mérés, így legfeljebb a több tíz kilométer távolságra lévő mérőállomás(ok) méréseiből és a terjedést jellemző egyéb adatokból kiinduló modellezés révén jut információhoz a város lakossága és vezetése.
Szegő Judit környezetkutató, a magyarországi kampány felelőse elmondta: „Több vidéki település legforgalmasabb csomópontjait és útjait sikerült felmérni a passzív mintavételi készülékekkel két különböző időszakban, és ezekből a mérésekből, valamint a szúrópróba szerűen, a DUH aktuális szennyezettséget mérő készülékével kapott adatokból világossá vált, hogy a használt dízelautók tömeges importja jelentősen rontotta a levegő minőségét Magyarországon is. Szakértői becslések szerint az útjainkon közlekedő gépjárművek legszennyezőbb 10 százaléka okozza a szennyezés 60 százalékát, így gyorsan és könnyen csökkenthetnénk a szennyezést, ha kitiltanánk ezeket a járműveket a sűrűn lakott területekről.”
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Jürgen Resch, a DUH ügyvezető igazgatója kijelentette: „Volker Wissing német szövetségi közlekedési miniszter ahelyett, hogy felszámolná a dízelautók okozta szennyezést, egyszerűen a szomszédos országokra zúdítja azt. A helyi hatóságok ezután eltitkolják a problémát, és a Kelet- és Közép-Európában légszennyezésnek kitett emberek szenvedik el a következményeket. Évente több mint 142 000 ember hal meg idő előtt az EU-ban a dízel kipufogógáz nitrogén-dioxidjának való kitettség miatt.”
A mai napon közzétett, „Európai mérőállomások ellenőrzése ─ az NO2-mérések eredményei Európa-szerte” című jelentés egy 2018 óta tartó, most is folyamatban lévő mérési kampány része. Ebben a kampányban a DUH Európa-szerte támogatja a helyi civil szervezeteket és kezdeményezéseket NO2-mérések elvégzésében. Eddig több mint 5000 mérést végeztek 19 országban. Az átfogó cél az, hogy bizonyítékot gyűjtsenek a hivatalos mérőállomás-hálózat súlyos hiányosságairól, és felhívják a figyelmet az egész Európát sújtó problémára.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








