A legújabb szélhámosság esetében már a küldő telefonszáma is nehezíti a csalás beazonosítását.
Rengeteg magyar adata szivároghatott ki a patikákból: erre figyelmeztetnek a gyógyszertárak
Hírlevélben küldött tájékoztatást a BENU Gyógyszertár felhasználóinak, hogy illetéktelenek jutottak hozzá az adatbázisukban található személyes adatokhoz, így az ügyfelek nevéhez és e-mail címéhez - írta az rtl.hu. „Az eset – a GDPR 33. cikke értelmében – bejelentésre került az Adatvédelmi Hatóság (NAIH) felé, valamint rendőrségi feljelentés is történt az ügyben. A vizsgálattal párhuzamosan Társaságunk fokozta az adatbázis biztonságának védelmét, egyben minimalizálta az újabb támadás lehetőségét” - idézik a tájékoztatót.
A gyógyszertárhálozat kiemelte, hogy mivel egyéb személyes adatokat (pl. telefonszám, lakcím, fizetési, vásárlási adatok, stb.) nem tárol a hírlevélkiküldő rendszerük, így ezek az adatok nem érintettek a fennálló ügyben”. A közlemény szerint az incidenssel kapcsolatban jelenleg is folynak a vizsgálatok, a BENU szorosan együttműködik a hatóságokkal, és mindent megtesz, hogy a felhasználók adatai biztonságban legyenek.
Nagyon körültekintőnek kell lennünk és sosem szabad félvállról vennünk az adataink védelmét. Ennek első lépéseként tisztában kell lennünk azzal, milyen adatokat szokott kérni a bankunk vagy a szolgáltatók, akikkel kapcsolatban állunk. Jellemzően a bankok nem kérik el egyeztetés céljából a bankkártya-adatainkat vagy a számlaszámunkat. Akkor is gyanakodhatunk, ha nem a megszokott email címről kapunk levelet, más a fejléc, a megszólítás és a nyelvezet
- hívta fel a figyelmet Csárdi-Braunstein János IT tanácsadó az awh.hu domain regisztrátor cég korábbi közleményében. Ma már szinte minden nap kap az ember, aki aktív az interneten, gyanús e-mailt, SMS-t. Fontos, hogy mindig olvassuk el alaposan az olyan üzenetek, amelyek adatot kérnek, vagy szeretnék, hogy bizonyos linkekre kattintsunk. Sok árulkodó jel van, ami csalásra utalhat, ezek ne kerüljék el a figyelmünket.
Amikor adathalászok "csak" nevet és e-mail címet szereznek meg, mint a fenti esetben, később ezt felhasználhatják olyan levelek küldésére, amiben a személyes megszólítás miatt hitelesebbnek tűnhetnek. Továbbá álcázhatják magukat éppen annak a szolgáltatónak is, ahonnan az adat származik, és további adatokat csalhatnak ki, vagy rávehetik a felhasználókat, hogy becsapós linkekre kattintsanak. A csaló e-mailek és SMS-ek akkor hatékonyak, ha egy adott cég nevében olyan embereket találnak el, akik valóban az adott cég ügyfelei - írta korábban a Yettel. Bármilyen hivatalos(nak tűnő) értesítés esetén keltsen gyanút, ha
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- nem a megszokott elrendezésű a céges e-mail felépítése,
- helyesírási hibát, nem nyelvhelyes szöveget látunk,
- alapvetően indokolatlannak érezzük, hogy bárhova bármilyen adatot is meg kellene adnunk,
- egy gyanúsan kedvező vagy ingyenes ajánlattal keresnek meg, esetleg nagyértékű nyereményt nyertünk – miközben részt sem vettünk nyereményjátékban
- a weboldal címe, ahova az e-mail vezet, nem, vagy csak összetett szóként tartalmazza az adatközlést kérő cég nevét
– ezek mindig legyenek gyanús jelek!
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








