Az intézmény erről szerdán adott tájékoztatást a saját közösségi oldalán.
Engedélyezték, hogy a veszélyhelyzet alatt kiskereskedelemben is lehessen önellenőrzési célt szolgáló gyorstesztet vásárolni, ezzel kívánják csökkenteni a tesztek árát. A rendelet a veszélyhelyzet végével hatályát veszti.
Egy kedd este megjelent kormányrendelet lehetővé teszi, hogy veszélyhelyzet alatt a kiskereskedelemben is lehessen önellenőrzési célt szolgáló SARS-CoV-2-fertőzés kimutatására szánt antigén gyorsteszteket árulni.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) még januárban tett javaslatot arra, hogy engedélyezzék a gyorstesztek forgalmazását a kiskereskedelmi láncoknál, a drogériáknál és a benzinkutaknál. Erre azért lenne szükség, mert hivatal vizsgálata szerint a gyorstesztek árai Magyarországon régiós viszonylatban és más uniós országokkal összehasonlítva magasak, a kiskereskedelem bevonásával mind az értékesítési pontok számát, mind az értékesítés földrajzi lefedettségét és elérhetőségét jelentősen javítaná, ezzel együtt a fogyasztók még inkább versenyző árakkal találkoznának.
A gyorstesztek elszálló árait azzal magyarázták, hogy az antigén gyorstesztek értéklánca néha kifejezetten hosszú, vagyis a termékek számos szereplőn keresztül jutnak el a gyártóktól a fogyasztókig. Ez azzal is jár, hogy minden értékesítési szinten újabb árrések rakódnak a termék árára, ami végül a fogyasztói árban is jelentkezik. Ezért azt javasolták a gyógyszer-nagykereskedőknek, hogy közvetlenül a gyártóktól vásárolják meg a termékeket, mert így rövidebb értékláncok alakulhatnak ki.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








