Egy hazai kisvállalkozó keserű Facebook-posztban írta le, hogyan szorítja sarokba a globális import és a hazai piaci viszonyok.
A magyarországi vállalkozások bevétele átlagosan 11,4 százalékkal csökkent a koronavírus-járvány okozta válság kezdete óta, de a cégvezetők többsége fellendülést vár, és nem kényszerült elbocsátásokra - közölte a CIB Bank a saját kutatási adataira hivatkozva.
A pénzintézet októberben és novemberben telefonos megkereséssel mérte föl a vállalkozások helyzetét. A cégvezetők 56 százaléka abban bízik, hogy jövőre véget ér a válság, ám ezzel együtt számítanak a beszerzési árak, az értékesítési árak és a munkabérek emelkedésére is. Kétharmaduk a forintgyengülés mellett erőteljes állami gazdaságösztönzést, tízből kilencen pedig adócsökkentést remélnek, 75 százalékuk a munkavállalók bérének részleges átvállalását tekintené hatékony segítségnek.
Leépítenie 19 százalékuknak kellett, ők átlagosan a munkavállalóik negyedétől váltak meg. A válaszadók 36 százalékánál az alkalmazottakat kedvezőtlenül érintette a járvány, többnyire csökkent a fizetésük. A szolgáltatói szektorban ez az arány 47 százalék. A CIB szerint a foglalkoztatási helyzeten segített a távmunka, amit a tavalyi 23 százalék után az idén a cégek 52 százaléka engedélyezett.
A válság nem vetette vissza a kölcsönök piacát, a CIB majdnem a másfélszeresére növelte a kis- és közepes vállalatok hitelezését. A pénzintézet szerint a pénzügyi szolgáltatások szerepe felértékelődik járvány után, mivel jelentősen hozzájárulnak a vállalkozások kiszámítható pénzügyi működéséhez.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








