A társadalombiztosítási kifizetőhelyek számára válik elérhetővé egy új elektronikus felület.
Szerény mértékben, 3,5 százalékkal nőtt a biztosítótársaságok díjbevétele az első félévben 2019 azonos időszakához képest, és 613,1 milliárd forintot ért el; a szektor összesített adózott nyeresége 27,1 százalékkal 50,3 milliárd forintra emelkedett - írta a Világgazdaság csütörtökön a Magyar Nemzeti Bank statisztikái alapján.
Főként a nem életbiztosítási üzletág járult hozzá a bővüléshez, egy év alatt 6 százalékkal, 353,7 milliárd forintra emelkedett díjbevétele. Az életüzletágban viszont csak néhány tizedszázalékos volt a növekedés, a díjbevétel 259,4 milliárd forintot ért el.
A nem életbiztosítási üzletágban 8, illetve 10,5 százalékos bővülés mutatkozott a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításoknál és a cascónál. Az utasbiztosításoknál viszont drasztikusan, 44,2 százalékkal visszaesett a díjbevétel, csupán 3,7 milliárdot tett ki, ami egyértelműen a koronavírus-járvány hatásaival magyarázható.
Az életbiztosítási üzletágban kiugró, több mint 18 százalékos növekedés volt a nyugdíjbiztosításoknál, ahol 51,7 milliárd forint díjbevétel keletkezett félév alatt, és 10,9 százalékkal, 109 milliárd forint közelébe ugrott az indexhez vagy befektetési egységhez kötött (unit-linked) életbiztosítások díjbevétele is. A vegyes életbiztosítások 55 milliárdos díjbevétele ezzel szemben 23,8 százalékos visszaesést tükröz éves alapon.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








