Aggodalmát fejezte ki az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) csütörtökön a H5N1 típusú madárinfluenza új variánsai okozta egyre növekvő fertőzésszám miatt.
Szerény mértékben, 3,5 százalékkal nőtt a biztosítótársaságok díjbevétele az első félévben 2019 azonos időszakához képest, és 613,1 milliárd forintot ért el; a szektor összesített adózott nyeresége 27,1 százalékkal 50,3 milliárd forintra emelkedett - írta a Világgazdaság csütörtökön a Magyar Nemzeti Bank statisztikái alapján.
Főként a nem életbiztosítási üzletág járult hozzá a bővüléshez, egy év alatt 6 százalékkal, 353,7 milliárd forintra emelkedett díjbevétele. Az életüzletágban viszont csak néhány tizedszázalékos volt a növekedés, a díjbevétel 259,4 milliárd forintot ért el.
A nem életbiztosítási üzletágban 8, illetve 10,5 százalékos bővülés mutatkozott a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításoknál és a cascónál. Az utasbiztosításoknál viszont drasztikusan, 44,2 százalékkal visszaesett a díjbevétel, csupán 3,7 milliárdot tett ki, ami egyértelműen a koronavírus-járvány hatásaival magyarázható.
Az életbiztosítási üzletágban kiugró, több mint 18 százalékos növekedés volt a nyugdíjbiztosításoknál, ahol 51,7 milliárd forint díjbevétel keletkezett félév alatt, és 10,9 százalékkal, 109 milliárd forint közelébe ugrott az indexhez vagy befektetési egységhez kötött (unit-linked) életbiztosítások díjbevétele is. A vegyes életbiztosítások 55 milliárdos díjbevétele ezzel szemben 23,8 százalékos visszaesést tükröz éves alapon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani