A Magyar Nemzeti Bank 540 millió forint bírságot szabott ki a TheGroup One Zrt.-re.
Hat szervezett bűnözői csoportot számoltak fel, 112 házkutatást végeztek, 48 embert vettek őrizetbe és 2,6 millió euró (több mint 870 millió forint) értékben foglaltak le gyógyszereket a MISMED nevű nemzetközi akció keretében - közölte az Országos Rendőr-főkapitányság kedden a rendőrség honlapján.
A közlemény szerint az Europol támogatásával tavaly október közepén tartott akció fő célja az volt, hogy csökkentsék a bizonytalan eredetű és veszélyes doppingszerek, hamis gyógyszerek, étrend-kiegészítők és gyógyhatású anyagok mennyiségét a piacon. A legnagyobb mennyiségben lefoglalt termékek egy része metamfetamin előállítására alkalmas készítmény, valamint pszichotróp gyógyszer, azaz altató, nyugtató volt.
A lefoglalt készítmények közül néhány ezer hamis volt, de előfordultak eredeti - gyógyszertárakból, kórházakból lopott - szerek is, amelyeket különböző országokba csempésztek vagy az interneten árusítottak. Magyarországon az ötnapos akció eredményeként a rendőrség 5,5 millió forint értékben foglalt le gyógyszereket, felszámolt egy szervezett bűnözői kört és őrizetbe vett három embert. A lefoglalt szerek többsége - az európai adatokkal ellentétben - a doppingszerek közé tartozott, de nagy mennyiségben foglaltak le olyan gyógyszert is, amelynek hatóanyaga alkalmas metamfetamin előállítására.
Az akcióban tizenkét európai ország - Belgium, Ciprus, Görögország, Finnország, Franciaország, Magyarország, Olaszország, Portugália, Szlovákia, Spanyolország, Egyesült Királyság és Bosznia-Hercegovina, valamint az Európai Csalás-elleni Hivatal (OLAF) és az Amerikai Egyesült Államok Kábítószer-ellenes Hivatala vett részt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








