Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
Általános kérdés a teherbeesést megelőzően, hogy jól teszik-e a leendő anyukák, ha sok mindent tartalmazó terhesvitamint szednek a kívánt terhesség előtt? Ennél is fontosabb kérdés azonban, hogy a gyermekvállalást tervező leendő anyukák tisztában vannak-e saját szervezetük állapotával? Tudják-e, hogy melyik tünet utalhat esetleg pajzsmirigy-működési zavarra, amely befolyásolhatja mind a teherbeesését, de leginkább növelheti a vetélés kockázatát.
Első hallásra mindössze arról van szó, hogy érdemes-e vitaminok és ásványi anyagok sokaságát bevinni a szervezetbe a nélkül, hogy a magzat már hasznosítaná ezeket az erőforrásokat. Ugyanakkor az is rendkívül fontos, hogy a terhesség bekövetkeztét váró leendő édesanyák tisztában vannak-e a saját szervezetük állapotával. Van e pajzsmirigy betegségre utaló tünetük, esetleg valódi pajzsmirigybetegségük, és ha igen, akkor milyen?
A tervezett terhesség szempontjából ez azért fontos, mert mind a túl, mind az alul működés rontja a teherbeesés esélyét - írja az Endocare Endokrinológiai Központ közleményében Dr. Major Judit, belgyógyász-endokrinológus. Az úgynevezett autoimmun pajzsmirigy betegség pedig - amely az esetek jelentős részét képezi, a pajzsmirigy betegség ugyanis legnagyobb részben a szervezetben bekövetkezett autoimmun betegség folyamatát jelenti - mindenképpen kezelést igényel. Annak elmaradása növeli a vetélés kockázatát, illetve jelentős hormoneltérés esetén a terhesség létrejöttét akadályozza meg. Ilyen esetekben nem javasolt a jód fogyasztása sem. Az alulműködés folyamatos ellenőrzése és a thyroxin nevű hormon pótlása mind az anya, mind a magzat számára biztosítja a megfelelő mennyiségű pajzsmirigy hormont.
Mindezeket figyelembe véve, már a terhesség tervezésekor, legkésőbb felismerésekor szükséges a pajzsmirigyműködés vizsgálata. Kóros eltérés esetén a baj kezelése. Érdemes figyelembe venni, hogy a pajzsmirigy alulműködés egyre nagyobb mértékben érinti a fiatalabb, produktív életkorban lévő (20-as, 30-as éveikben járó) korosztályokat.
Akkor teszünk jót magunkkal, ha előre gondoskodunk arról, hogy a terhességünk a lehető legnagyobb nyugalomban teljen. A vitaminok rendkívül fontosak a szervezet számára a terhesség előtt, alatt és még sokszor utána is. De a legfontosabb, hogy az anya szervezetében is egyensúly, harmónia legyen.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








