Szerencsésnek érezhetik magukat azok a brit lakáshitel adósok, akik jelentős engedményben részesülhetnek, amennyiben kiváltják és átviszik a hitelüket egy másik bankba. Az akció keretében több bank a fennálló tőketartozás 20 %-át (maximum 25 ezer fontot) engedi el, csak vigye el a hitelét az ügyfél.
A brit hitelintézetek közül néhányan "nagytakarítást" végeznek, melynek középpontjában a bank könyveinek kozmetikázással történő megtisztítása áll. A hitelezők hajlandóak lemondani a tőketartozás egy részéről, amennyiben a - jellemzően negatív tartományban (akiknek a lakásárak csökkenése miatt magasabb a fennálló tartozásuk, mint a fedezetként felajánlott ingatlan értéke) tartózkodó - ügyfelek elviszik a hitelüket.
A bankokra egyre nagyobb nyomás nehezedik, többen (GMAC, Advantage, Edeus) akár 25 ezer fontot (8,2 millió forintot) is hajlandóak elengedni az ügyfelek tőketartozásából, csak tűnjenek el a portfólióból a rossz (hitel/fedezet aránnyal bíró) hitelek. Az akcióhoz többen is csatlakoztak, de vannak hitelintézetek, melyek óvatosabb intézkedéseket vezettek be (Mortgage Express, Bradford & Bingley). Ahol nem engednek a tartozásból, ott a hitelkiváltáshoz kapcsolódó díjakról mondanak le.
A lakásárak csökkenése miatt a hitelkiváltás a legtöbb esetben csak előtörlesztéssel vagy pótfedezet bevonásával lehetséges. Erre jelen körülmények között nem képesek az ügyfelek, ezért a bankok a későbbi veszteségek elkerülése érdekében inkább már most lemondanak a tőketartozás egy részéről, csak le tudják zárni az ügyletet.
Az alacsony kamatoknak köszönhetően vélhetően sokan élnek majd a kedvező lehetőséggel és átviszik a hitelüket egy másik bankba.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








