21 °C Budapest

Brutálisan drágultak egy év alatt a casco biztosítások: ezek az okok vezettek ide

2019. március 17. 10:02

Friss adatok szerint 2018-ban 93 200 forint volt a megkötött teljes körű casco biztosítások éves átlagdíja, ami tíz százalékkal magasabb az előző évi 84 400 forintos értéknél. Az emelkedés egyrészt a növekvő gépjárműforgalom miatt megugró kárgyakoriságnak, másrészt a helyreállítási költségek folyamatos emelkedésének a következménye.

2018-ban 93 200 forint volt a megkötött teljes körű casco biztosítások éves átlagdíja, ami tíz százalékkal magasabb az előző évi 84 400 forintos értéknél. Mindezek alapján a már meglévő casco-szerződéseiket lecserélő, úgynevezett évfordulós váltók átlagosan 72 ezer forintért találtak maguknak új szerződést, miközben - a jellemzően az autó megvásárlásakor - megkötött új szerződések átlagára 100 ezer forint felett alakult: használt autók esetén 107 ezer, míg új autók esetén 101 600 forint volt az átlagos éves díj.

 Ennek oka a gépjárműpark eltérő összetétele illetve az, hogy az évfordulós váltók jellemzően több kármentes évvel rendelkeznek, és többségük a váltással eleve a kedvezőbb díj elérésre törekszik - derült ki a Netrisk friss elemzéséből.

A díjak növekedésében egyrészt szerepet játszik, hogy az ügyfelek egyre nagyobb hányada választ casco-biztosításához további kiegészítő biztosítási fedezetet, másrészt a gépjárműpiac fokozatos élénkülése miatt a tavaly kötött casco-szerződéseknek már 28 százalékát kötötték kétéves vagy annál is fiatalabb autóra. Ezen autók helyreállítási költsége meghaladja a idősebb járművekét a korszerűbb műszaki megoldásaik és fejlettebb szériafelszereltségeik miatt

- mutatott rá Sebestyén László, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója.

Kiegészítő fedezetet is sokan választanak

Évről évre nő azok aránya, akik tudatos ügyfélként különféle kiegészítő biztosításokkal erősítik meg a casco-biztosításuk által kínált védelmet, tavaly már tízből négy szerződő is így járt el. A leggyakoribb ilyen fedezet az asszisztencia szolgáltatás (43%), az üvegkárok önrészbiztosítása (36%), valamint a járműben helyet foglalók élet- vagy balesetbiztosítása (11%).

Az ügyfelek növekvő tudatossága az önrészben is megmutatkozik: a szerződők több mint fele (54%) a kár esetén számára legkedvezőbb, 10 százalék, de minimum 50 ezer forintos  lehetőséget választja. További 35 százalék él a 10 százalék/100 ezer forintos önrészt előíró konstrukcióval. Ezek ugyan némileg drágább biztosítások, mint például a 20 százalékos verziók, de komolyabb kár esetén az ügyfelekre csupán fele akkora anyagi terhet rónak az alacsonyabb önrészarány miatt.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Miközben azt látjuk, hogy a cascót megkötő ügyfelek tudatossága folyamatosan javul, az ilyen védelemmel nem rendelkező autók aránya a teljes állományhoz viszonyítva továbbra is 80 százalék körül mozog. Az ő tudatosságuk erősítésében fontos szerepet játszhatnak a Magyar Nemzeti Bank versenyképességi programjában szereplő, a casco biztosításokra vonatkozó adócsökkentési elképzelések

- hangsúlyozta a szakember.

A többség egyösszegben és átutalással fizet

Az elérhető díjkedvezmények hatására a nagyobb egyszeri kiadás ellenére is egyre többen választják az egy összegű éves díjfizetést: a szerződők 51 százaléka döntött így 2018-ban. Ezt követi a negyedéves díjfizetés (32%), megelőzve a féléves és havi gyakoriságot (9, illetve 8%) Jelentősen, 61-ről 67 százalékra emelkedett egy év alatt azok aránya, akik átutalással rendezik a díjaikat, a csekkes fizetés eközben 26-ról 22 százalékra esett vissza.

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. március 29. 13:25
Egy prágai székhelyű putyinista propagandaoldal kifejezetten arra a célra jött létre, hogy az Európa...
Holdblog  |  2024. március 29. 06:22
HOLD After Hours. Nyúl helyett pingvinapukák! az ünnepek lagymatagsága helyett, legyen velünk ideges...
Kasza Elliott-tal  |  2024. március 28. 19:32
Nem értem a LEG mozgását. 2021 közepe óta esik az árfolyama, akkor 59,16 USD volt az ATH, most éppen...
Bankmonitor  |  2024. március 28. 11:47
A CSOK Plusznál – ahogy azt a korábbi lakástámogatási elemeknél már megszokhattuk – szám...
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem