A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
A nőknek fontosabb a biztonság utazásuk során, ez derül ki egy felmérésből. Ugyanakkor az is jól látszik, hogy a kutatásban részt vevők közel negyede csak a hosszabb utakra biztosítja magát, 15 százalék pedig élből elutasítja az utasbiztosítást.
Másként vágnak neki az utazásoknak a nők és a férfiak. Az elmúlt három évben külföldre utazó 30-59 éves magyarok 85 százaléka szokott rendszeresen utasbiztosítást kötni. A nők 90 százalékának volt utasbiztosítása, míg a férfiaknál 79 százalékos volt ez az arány. A nők tehát még elővigyázatosabbak, ha utazásról van szó - derül ki a K&H biztos jövő indexéből.
A részletes eredményekből az is látszik, hogy az érintettek 62 százaléka köt minden esetben utasbiztosítást, 23 százaléka viszont csak a hosszabb és távolabbi utak esetében élt ezzel a lehetőséggel. Az utazók 15 százaléka pedig sosem kötött még utasbiztosítást.
Kaszab Attila, a K&H vezérigazgató-helyettese, a nem-életbiztosításokért felelős vezetője szerint egyre tudatosabbak az utazók, azaz egyre többen gondolnak az utazás előtt a biztosításra is.
Az elmúlt három évben külföldön nyaralók esetében egyébként a leggyakoribb káreseménynek a poggyász eltulajdonítása vagy sérülése bizonyult: a megkérdezettek 13 százalékával fordult elő. Betegség vagy baleset miatti kórházi ellátásra az érintettek 9, illetve 4 százalékánál volt szükség. Valamilyen értéket - például pénzt vagy fényképezőgépet - pedig már 9 százaléktól loptak el. A megkérdezettek 5 százaléka szorult már külföldön jogi segítségre.
Nagyjából ugyanannyian voltak, akik minden utazásukhoz ugyanazt a biztosítót választják (38%) és azok, akik akár minden alkalommal más mellett döntenek (39%). A biztosító kiválasztásához a legtöbben - 79 százalék - még mindig az internetes összehasonlító oldalakhoz fordulnak segítéségért, 60 százalék hagyatkozik a családtagok vagy ismerősök tapasztalatára, míg 47 százalék a biztosítók honlapján nézelődik. A biztosítást kötő válaszadók 11 százalékának már valamilyen káresemény miatt ténylegesen igénybe kellett vennie egy biztosító segítségét, 22 százaléknak pedig az ismeretségi körében volt olyan, aki rászorult a biztosító segítségére.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Úgy tűnik, egyre növekszik az utasbiztosítások iránti igény, bővülést mutat a teljes magyar piac is: az MNB adatai szerint az első negyedében az utasbiztosításból származó bevétel - éves szinten - 43 százalékkal közel 3 milliárd forintra emelkedett. Kaszab Attila közölte, hogy a piaci növekedés alapvetően két tényezővel magyarázható, Az egyik a fokozódó az utazási kedv, a másik, hogy egyre tudatosabbak az utazók és a korábbi évekhez képest ma már többen mennek utasbiztosítással külföldre.
A kutatásból az is kiderült, hogy utazás előtt a többség - 89 százalék - tájékozódik a friss hírekről és az aktuális helyzetről, a célország törvényeinek, a helyi szokásoknak 76 százalék néz utána. 75 százalék, és főleg a 40 év felettiek pedig megkérik a szomszédokat vagy ismerősöket, hogy ürítsék ki a postaládát. Nagykövetség vagy konzulátus elérhetőségéről azonban az utazók kevesebb mint fele érdeklődik, és mindössze 14 százalék regisztrál a konzuli szolgálatnál.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








