Még néhány nap maradt a spórolásra, hiszen a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) idei kampánya november végéig tart.
A CLB Független Biztosítási Alkusz adatai szerint visszafogott lelkesedéssel vadásznak a motorosokra az idei kötelező-kampányban is a biztosítók: bár egy-egy társaságnál találnak jelentős, akár 30-50 százalékos kedvezményt is a "két kerék" megszállottai, a biztosítók többsége szinte hozzá sem nyúlt tavalyi díjaihoz. A tarifáló motorosok többségének képernyőjén így jórészt ugyanaz a díj köszön majd vissza, amelyen az idei évben kötött szerződést.
Annak ellenére, hogy évről-évre egye több motorkerékpár fut az utakon (a tavalyi statisztikák szerint 2008-ban csaknem 142 ezer ilyen járművet tartottak nyilván) az autóspiacra jellemző óriási árverseny a motoros kgfb-szegmenst még jórészt elkerüli.
"Igaz, a motoros társadalom folyamatos bővülésére reagálva egyre több biztosító lát fantáziát a korábban egységesen extrém veszélyességi kategóriába sorolt motorkerékpárok biztosításában. Ez azonban elsősorban nem a hatalmas kedvezményekben, hanem az egyes járműfajták tudatosabb megkülönböztetésében mutatkozik meg." - hangsúlyozza Németh Péter, a CLB értékesítési igazgatója.
Az alkuszcég saját tapasztalataira alapoz, az idei évben megkötött motoros biztosítások közel felét ugyanis az általa üzemeltetett www.biztositastipp.hu internetes oldalon kalkulálták, és vásárolták meg az ügyfelek.
"A motorkerékpárokat ugyan elsősorban továbbra is hengerűrtartalmuk alapján kategorizálják a biztosítók, de egyre több helyen látni a fenntartó életkora szerinti kockázati besorolásokat is." - teszi hozzá az értékesítési igazgató.
Változatlan díjakon
Alapvetően elmondható, hogy azok a biztosítók, amelyek eddig sem szakítottak különösebben nagy volument a motoros kötelezőkből, szinte hozzá sem nyúltak korábbi tarifáikhoz. A piacvezető biztosítóknál ugyanakkor már érdekesebb a helyzet, hiszen nem egy társaság (Aegon, Generali, Genertel, Allianz) vélhetően magasabb kockázatot látva a motorosokban, bizonyos esetekben 5-25 %-kal meg is emelte jövő évre vonatkozó alaptarifáit.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Szegmentált kedvezmények
A pénteken meghirdetett díjak alapján ennek ellenére találunk olyan biztosítót, amelyik igyekszik magához csábítani a motorosokat is. Akad olyan társaság, amelyik váratlanul igen kedvező tarifákkal "nyitott" a motoros piac felé. Ilyen például a korábbi TIR Biztosító Egyesület ügyfeleit átvevő AIM Biztosító, amely bizonyos, kevésbé kockázatos szegmensekben akár 50 %-os engedményt is ad. A Groupama-Garancia szintén markáns kedvezményekkel operál - főleg az alacsonyabb kategóriákban. A K&H Biztosító szintén kiemelt néhány típust, amelyeknek a tavalyi díj 10 %-át engedi el.
Az ügyfélszegmentálás fontosságára Németh Péter is felhívja a figyelmet: "Mi magunk is többen motorozunk a vezetőség tagjai közül jó ideje és meggyőződésünk, hogy a motoros társadalom megérett arra, hogy a biztosítók már ne csak egy kalap alatt minősítsék kockázatosnak a szegmensünket, hanem különböző kategóriákra bontva kezeljék az egyes típusokat és motorosokat."
Nem beszélve arról, hogy a januártól hatályos kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb) szabályozó törvény szerint jövőre már a segédmotoros kerékpárokra is kell kötelező biztosítást kötni, amely ugyan egy viszonylag szűk, de jelenleg egy teljesen kiaknázatlan piac a biztosítók számára.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








