Hazánkban a lakosság mintegy 8 százaléka rendelkezik casco biztosítással, azonban ennél jóval többen ismerik, vagy vélik ismerni e konstrukciók tulajdonságait. Azonban sokan csak egy káresemény bekövetkezésekor szembesülnek azzal a ténnyel, hogy a biztosítás nem feltétlenül az általuk elképzelt értéket fedezi.
Függetlenül attól, hogy valaki az autófinanszírozás miatt választja a casco biztosítást, vagy saját belátása miatt vásárol ilyen terméket, azzal nem árt tisztában lennie, hogy egy esetleges baleset bekövetkezésekor a biztosító által figyelembe vett káridőponti érték jelentősen alatta maradhat (főleg új autók esetében) a vételárnak, az önrészről már nem is beszélve. Ez a kettő együtt azt eredményezheti, hogy egy jelentős összeget, legyen szó az autó javításáról vagy egy lopásról, saját zsebből fizethetünk.
Ennek az esetleges kiadásnak a fedezésére azonban már van megoldás, egy casco biztosításokra épülő egyszeri díjas biztosítási termékkel megóvhatjuk magunkat az ilyen váratlan kiadásoktól.
Mi is az EuroGAP® ?
A prágai központú Carlife csoport leányvállalata a Carlife Biztosítási Ügynöki Kft. bevezette Magyarországon is az EuroGAP® terméket!
Az EuroGAP® (vagy "vételár biztosítás") a közép-európai piacvezető biztosító QBE Insurance Europe Ltd. által garantált biztosítás.
Egy újonnan vásárolt gépjármű értékcsökkenése annyira magas, hogy a legjobb casco-biztosítással - totálkár vagy lopás esetén - kifizetett kártérítés összege is csupán a vételár egy csekély része. Egy lízingelt autó esetében a kártérítés után az ügyfélnek rendeznie kell adósságát a lízingcéggel szemben is, így a fennmaradó összeg nem elegendő egy újabb gépjárművételhez.
A helyzet még nehezebb, amennyiben a gépjárművet céges ügyintézéshez használják, de ez családokra is egyaránt vonatkozik. Az összes EU-s országban az ilyen típusú biztosítási kockázat növekszik a legjobban, tekintettel a balesetek és a lopások növekedésére.
Az EuroGAP® terméket az ilyen kockázatok csökkentésére fejlesztették ki, amely 3 éves pénzügyi biztonságot nyújt az eredeti vételár erejéig lopás, totálkár vagy elemi kár esetén.
Az EuroGAP® a gépjármű káridőponti forgalmi értéke és a vételár közötti különbözetet pótolja, amelyre az alapbiztosítás (casco) nem nyújt fedezetet
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A biztosítás minden újonnan beszerzett gépjárműre köthető, amelynek vételára nem haladja meg a 25 millió forintot. Új haszongépjárművek (N1) esetén a maximális vételár nettó 25 millió forint. Használt gépjárművek esetén (maximum 5 éves) a vételár nem haladhatja meg a 10 millió forintot. Az ügyfél választhatja az EuroGAP® másik változatát is (EuroGAP® Plus), amely kiterjed az önrész biztosítására is (10%-os, illetve maximum 750.000 Ft értékű önrésszel kiegészítve), ezáltal 100%-osan biztosítható a vételár!
Az EuroGAP® termék sikerét mutatja az elmúlt 4 évben eladott 15.000 kötvény is.
Andrew Quirke a Carlife Biztosítási Ügynöki Kft. ügyvezető igazgatója elmondja:
"Az EuroGAP® terméket az autókereskedések, alkusz cégek, lízingcégek évek óta már sikerrel kínálják a cseh és szlovák piacokon. A termék titka a megérthetőségében rejlik, továbbá az ügyfélnek biztonságérzetet nyújt az egyre gyakoribb közlekedési balesetekkel és gépjárműlopásokkal szemben. Hisszük, hogy a QBE Insurance Europe Ltd. támogatása - "A+" osztályozást kapott biztosító - , a Carlife ügyfélszolgálati tapasztalatai és a magyar piacnak teljesen új EuroGAP® termék nagy sikert arat Magyarországon is."
A Carlife csoport - 2004 első felétől független ügynök - a tavalyi év folyamán Csehországban és Szlovákiában 10 millió Euró értékű biztosítási kötvényt bocsátott ki és azóta is évről-évre tartja a 35%-os növekedést.
Magyarországon már alkuszcégeken és autókereskedőkön keresztül elérhető a termék!
Kártérítés példák alapján:
Biztosítási kártérítés - EuroGAP®:
A gépjámű vételára | 5 000 000,- Ft |
Önrészesedés | 10% |
A gépjármű forgalmi (káridőponti) értéke | 3 000 000,- Ft |
A casco-kártérítés: | 3.000.000 Ft (forgalmi érték) - 300.000 Ft (önrész) |
= 2.700.000 Ft | |
(a casco-biztosításból kifizetett összeg) | |
Az EuroGAP-kártérítés: | 5.000.000 Ft (vételár) - 3.000.000 Ft (forgalmi érték) |
= 2.000.000 Ft | |
(az ügyfélnek járó összeg) | |
Összesen kifizetve: | 2.700.000 Ft (casco-kártérítés) + 2.000.000 Ft (az EuroGAP-kártérítés) |
= 4.700.000 Ft (AZ ÜGYFÉLNEK KIFIZETETT ÖSSZEG) |
Biztosítási kártérítés - EuroGAP® Plus:
A gépjármű vételára | 5 000 000,- Ft |
Önrészesedés | 10% |
A gépjármű forgalmi (káridőponti) értéke | 3 000 000,- Ft |
A casco-kártérítés: | 3.000.000 Ft (forgalmi érték) - 300.000 Ft (önrész) |
= 2.700.000 Ft | |
(a casco-biztosításból kifizetett összeg) | |
Az EuroGAP-kártérítés: | 5.000.000 Ft (vételár) - 3.000.000 Ft (forgalmi érték) |
= 2.000.000 Ft | |
(az ügyfélnek járó összeg) | |
Az EuroGAP Plus —kártérítés: | 3.000.000 Ft (forgalmi érték) x 10% = 300.000 Ft (az EuroGAP Plus-ból kifizetett összeg) |
Összesen kifizetve: | 2.700.000 Ft (casco-kártérítés) + 2.000.000 Ft (az EuroGAP-kártérítés) + 300.000 Ft (EuroGAP Plus) |
= 5.000.000 Ft (AZ ÜGYFÉLNEK KIFIZETETT ÖSSZEG) |
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- A dél-koreai kormány kénytelen volt engedni a tiltakozó orvosoknak
- Remény csillant egy harminc éve húzódó konfliktus lezárására
- Nagy valószínűséggel vége Hanga Ádám szezonjának
- Trump-per: felgyújtotta magát egy ember a bíróság épületénél – videó
- Az óvóhelyre kellett menekíteni Kijevben a német gazdasági minisztert
- Jelentős esemény Nicole Kidman pályafutásában