A NIS körüli válság az amerikai szankciók élesedése után napok alatt a szerb üzemanyag ellátás egyik legnagyobb kockázatává nőtt. A Mol lehet a vevő.
Kiderült, ezért bukik meg a legtöbb autó a műszaki vizsgán 2025-ben: döbbenetes hibákat találnak
A német TÜV friss jelentése szerint már minden ötödik jármű megbukik a kötelező műszaki vizsgán. A villanyautók teljesítménye különösen vegyes, hiszen miközben több elektromos modell az élmezőnyben végzett, a Tesla típusai a lista végére kerültek. A jelentésből az is kiderül, hogy az autók öregedésével meredeken nő a hibák száma, és a szakértők szerint elkerülhetetlenné vált a vizsgarendszer modernizálása.
A 2026-os TÜV-jelentés szerint tovább romlott a németországi autók állapota: már 21,5 százalékuk bukik meg jelentős vagy veszélyes hibák miatt a kötelező műszaki vizsgán. Ez azt jelenti, hogy minden ötödik jármű átcsúszik, ami további romlást mutat a tavalyi adatokhoz képest. A kisebb hibák aránya is nő, ami arra utal, hogy a járműpark állapota összességében egyre kedvezőtlenebb - nem függetlenül attól, hogy az autók átlagéletkora folyamatosan emelkedik - írj a Német Autóklub.
A TÜV ezúttal rekordmennyiségű, mintegy 9,5 millió vizsgálati eredményt dolgozott fel, köztük 18 teljesen elektromos modellét. A villanyautók teljesítménye rendkívül vegyes képet mutat. Bár az élmezőnyben több elektromos modell is szerepel - például a Mini Cooper SE, az Audi Q4 e-tron és a Fiat 500e -, a lista végén idén is Tesla-modellek találhatók.
A Model Y lett a legrosszabb a maga 17,3 százalékos hibaarányával, amely tízéves rekordot jelent a 2–3 éves korosztályban.
A Tesla Model 3 sem tudott javítani: bár már nem az utolsó helyen van, csupán két hellyel előzi meg a Model Y-t, így továbbra is a leggyengébben teljesítők közé tartozik. A hibák jellemzően a futóműnél, a fékrendszernél és a világításnál jelentkeznek – olyan területeken, ahol az elektromos autók sajátosságai, például a nagy akkumulátorsúly vagy a rekuperáció miatti fékhasználat-hiány különösen kritikus szerepet játszanak.
Az összesített győztes ezzel szemben a Mazda 2 lett, amely mindössze 2,9 százalékos hibaarányával messze a legmegbízhatóbbnak bizonyult a 2–3 éves járművek között. A korosztályos rangsorokban továbbra is jól szerepelnek a Volkswagen és a Mercedes modelljei: a VW T-Roc több kategóriában is az élen végzett, míg idősebb korosztályban a Mercedes B-osztály és a VW Touareg szerepelt fényesen.
A hosszú távú minőség győztese címet idén első alkalommal adták át, amelyet a Mercedes nyert meg, megelőzve az Audit és a Toyotát.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A jelentés arra is rávilágít, hogy az autók életkorával meredeken nő a hibák valószínűsége. Míg öt év után még csak minden tizedik autó bukik meg, tizenegy évesen már majdnem minden negyedik, tizenöt évesen pedig csaknem minden harmadik jármű.
A vizsgaszervezetek évente mintegy 135 ezer olyan autót találnak, amelyek veszélyes hibákat hordoznak, a legsúlyosabb esetekben pedig mintegy 12 ezer járművet azonnal ki is kell vonni a forgalomból.
A TÜV-szövetség szerint mindez azt mutatja: időszerű lenne modernizálni a vizsgák rendszerét. Kiemelten fontosnak tartják, hogy az elektromos autók vizsgálata ne merüljön ki szemrevételezésben, hanem a jövőben terjedjen ki a nagyfeszültségű rendszer és az akkumulátor egészségi állapotának ellenőrzésére is. A digitalizáció előretörése miatt a szoftververziók és digitális biztonsági funkciók vizsgálatát is szükségesnek tartják, valamint egy országos elektronikus járműnyilvántartás létrehozását, amely átláthatóbbá tenné a járművek előéletét.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








