Donald Trump amerikai elnök csalódottságát fejezte ki, amiért Volodimir Zelenszkij ukrán elnök még nem olvasta el az amerikai békejavaslatot.
Donald Trump korábbi amerikai elnök a vámok bevezetését azzal indokolta, hogy visszahozza az Egyesült Államokból elveszett gyári munkahelyeket, különösen az autóiparban. Szerinte a rossz kereskedelmi megállapodások, mint például a NAFTA, hozzájárultak az amerikai álom széthullásához. A 25%-os autóimportra kivetett vámok célja, hogy megdrágítsák a külföldi autókat, így ösztönözve a hazai gyártást. A valóság azonban összetettebb: a munkahelyek elvesztésének fő okai inkább az automatizációban és az amerikai gyártók piaci részesedésének csökkenésében keresendők- írja a CNN.
A szakértők szerint az automatizáció sokkal nagyobb szerepet játszott az autógyártás átalakulásában, mint a kereskedelmi megállapodások. Az 1980-as évek végén még 50 munkaóra kellett egy autó összeszereléséhez, míg 2005-re ez már csak 18-20 órát vett igénybe. Ugyanakkor a „Big Three” – GM, Ford és Chrysler – folyamatosan veszített piaci részesedéséből a japán és más külföldi gyártók javára, részben saját hibáik miatt, mint a rossz minőség és a gyenge dizájn. Ez a kettős hatás – kevesebb jármű gyártása és rövidebb gyártási idő – vezetett számos üzem bezárásához.
Miközben az amerikai márkák piaci részesedése csökkent, a külföldi autógyártók egyre több járművet gyártottak az Egyesült Államokban is. Ezek a gyárak azonban jellemzően déli, alacsonyabb bérű, nem szakszervezeti államokban épültek fel. Így bár az összeszerelő munkahelyek száma ma is meghaladja az 1994-es szintet, az autóalkatrész-gyártó munkahelyek száma jelentősen csökkent – különösen a hagyományos autóipari központokban, mint Michigan.
A számok azt mutatják, hogy az Egyesült Államok autóipara még mindig erős: 2024-ben a teljes észak-amerikai autógyártás kétharmada amerikai gyárakban történt, és az itt gyártott autók több mint felét az USA-ban is adták el. A vámok bevezetése azonban nem hozza vissza automatikusan a külföldre helyezett gyártást, mivel egy gyár áthelyezése éveket vesz igénybe, és az újonnan épülő üzemek is erősen automatizáltak lesznek. A jövő inkább a képzett munkaerő és a robotizáció felé mutat, nem pedig a múlt gyári állásainak visszahozása felé.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








