Egyre több csalási kísérletet lepleznek le a KRESZ-vizsgákon: rejtett kameráktól a fizetett dublőrökig sokféle trükkel próbálnak átjutni a vizsgázók.
Ennyi volt, azonnali hatállyal távozik a Stellantis-vezér: komoly bajban az Opel, Peugeot, Fiat anyacége
Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója azonnali hatállyal lemondott, utódját várhatóan jövőre nevezik meg. A döntés mögött az igazgatótanács és Tavares közötti nézeteltérések, valamint a vállalat gyenge észak-amerikai eredményei és jelentős részvényvesztesége állnak. A Stellantis vezetése új stratégiákra és friss szemléletre készül, miközben az autógyártó részvényei idén közel 40%-ot estek.
Azonnali hatállyal lemondott a Stellantis nemzetközi autóipari csoport vezérigazgatója, Carlos Tavares - utódját jövőre nevezik meg. A Reuters szerint a vállalat igazgatótanácsa, amely a legfőbb részvényes John Elkann elnökletével ülésezett, elfogadta a vezérigazgató lemondását. A Chrysler, Citroën, Fiat, Jeep, Dodge, Lancia, Opel, Peugeot, Ram és Vauxhall gyártásával foglalkozó cégcsoport egyik igazgatója, Henri de Castries azt mondta, a döntés az igazgatótanács és a vezérigazgató közötti „eltérő álláspontok” következménye.
A lépésre két hónappal azután került sor, hogy a Jeep, Fiat és Peugeot autók gyártója profitfigyelmeztetést adott ki, és részvényei az év során körülbelül 40%-ot veszítettek értékükből.
Tavarest korábban az autóipar egyik legmegbecsültebb vezetőjének tartották, de megközelítését bírálatok érték, miután az észak-amerikai értékesítések visszaesése miatt a vállalat szeptemberben profitfigyelmeztetést adott ki a 2024-es eredményekre vonatkozóan.
A figyelmeztetés tartalmazott egy előrejelzést, miszerint a cég akár 10 milliárd eurós (10,6 milliárd dolláros) készpénzveszteséggel számolhat, főként lassú értékesítések és megnövekedett készletek miatt Észak-Amerikában, amely a csoport fő profitforrása. Ez a figyelmeztetés jelentős vezetőségi átszervezést eredményezett, beleértve a pénzügyi igazgató és az észak-amerikai műveletek vezetőjének cseréjét, bár Tavares egyelőre pozíciójában maradt.
Később azonban a Stellantis közölte, hogy Tavares nem kíván új vezérigazgatói ciklusra pályázni, és jelenlegi mandátuma végén, 2026 elején visszavonul. Az új vezérigazgató kiválasztásának folyamatát a jövő év utolsó negyedévére tervezik befejezni.
A Stellantis részvényei idén körülbelül 40%-ot vesztettek értékükből, míg az amerikai rivális Ford Motor részvényei 7%-kal estek, a General Motorsé pedig 55%-kal emelkedtek. Elkann, az Agnelli család sarja, amely megalapította a Fiatot, és a Stellantis legnagyobb részvényese az EXOR befektetési cégen keresztül, megköszönte Tavares szerepét a Stellantis, a világ negyedik legnagyobb autógyártójának létrehozásában. További nagy részvényesek közé tartozik a Peugeot család és a francia kormány a BPIfrance befektetési bankon keresztül.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Jeff Laethem, egy detroiti Stellantis márkakereskedés tulajdonosa, megkönnyebbült Tavares lemondásának hírére. Az elmúlt év nehéz volt számára, mivel a készletek felhalmozódtak, és az egykor megbízható modellek eladásai visszaestek. „Ez már nem lehet rosszabb” – mondta a Reutersnek, hozzátéve, hogy a közeli GM márkakereskedés nem szembesült hasonló problémákkal.
A Stellantis kereskedői az elmúlt hónapokban egyre hangosabban fejezték ki elégedetlenségüket, és szeptemberben levelet küldtek Tavaresnek aggályaikról. Az autógyártó járműveinek értékesítése az év harmadik negyedévében 17%-kal esett vissza az Egyesült Államokban az előző év azonos időszakához képest, jelentős veszteségekkel a Dodge, Ram, Jeep és Chrysler márkák esetében.
Egy forrás szerint a feszültségek akkor nőttek meg, amikor az igazgatótanács úgy érezte, hogy Tavares túl gyorsan cselekszik, és rövid távú megoldásokra összpontosít a hírneve megmentése érdekében, nem pedig a vállalat érdekeit tartja szem előtt. Az elemzők szerint a hirtelen bejelentés arra utal, hogy a szakadék az igazgatóság és Tavares között komoly volt.
Tavares 2021 eleje óta vezette a Stellantist, amikor a Fiat Chrysler és a Peugeot tulajdonosa, a PSA összeolvadt. A cég 14 márkával rendelkezik, és Tavares figyelmeztetett, hogy a gyengén teljesítő márkák megszüntetésre kerülhetnek. Az őszinte stílusa gyakran konfliktust váltott ki, például az amerikai szakszervezetekkel és az olasz kormánnyal. Az Egyesült Államokban a United Auto Workers szakszervezet országos sztrájkkal fenyegetett, azt állítva, hogy a Stellantis nem tartotta be a tavalyi megállapodásban foglaltakat.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








