A Tesla továbbra is mintegy 10.000 bitcoint tart a mérlegében, bár Musk az elmúlt években tartózkodott a kriptovalutákkal kapcsolatos közvetlen nyilatkozatoktól.

Az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági felügyelete (NHTSA) vizsgálatot indított 2,4 millió Tesla jármű ellen, miután négy baleset történt a gyártó Full Self-Driving (FSD) szoftverének használata közben, köztük egy halálos baleset 2023-ban. A vizsgálat célja annak megállapítása, hogy az FSD rendszer megfelelően képes-e kezelni a csökkent látási viszonyokat, és hogy szükség van-e visszahívásra.
Az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági felügyelete (NHTSA) vizsgálatot indított 2,4 millió Tesla jármű ellen, amelyek a gyártó Full Self-Driving (FSD) szoftverével vannak felszerelve, miután négy ütközésről számoltak be, köztük egy 2023-as halálos balesetről. Az NHTSA előzetes értékelése az első lépés lehet egy esetleges visszahívás előtt, ha úgy találják, hogy ezek a járművek indokolatlan kockázatot jelentenek a közlekedésbiztonságra - írja a Reuters.
A fejlett vezetéstámogató rendszert érintő újabb vizsgálat akkor kezdődött, amikor Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója a vállalat fókuszát az önvezető technológiára és robotaxikra helyezte át, miközben a cég egyre nagyobb versennyel és csökkenő kereslettel szembesül az autóiparban. Múlt héten Musk bemutatta a Tesla kétszemélyes, kétüléses "Cybercab" robotaxi koncepcióját, amely kormány és pedálok nélkül, kamerákkal és mesterséges intelligenciával navigálna. A Tesla-nak NHTSA jóváhagyásra lenne szüksége, hogy egy ilyen, emberi vezérlőelemek nélküli járművet üzembe helyezhessen.
Az NHTSA azután nyitotta meg a vizsgálatot, hogy négy olyan balesetet jelentettek, amelyek során az FSD be volt kapcsolva csökkent látási viszonyok, például napfényvisszaverődés, köd vagy levegőben lévő por miatt. Az ügynökség szerint 2023 novemberében egy gyalogost gázolt halálra egy 2021-es Tesla Model Y Rimrockban, Arizonában. Egy másik balesetben sérülést is jelentettek. A vizsgálat a 2016-2024-es Model S és X járműveket, valamint a 2017-2024-es Model 3, 2020-2024-es Model Y és 2023-2024-es Cybertruck járműveket érinti.
A Tesla nem válaszolt a megkeresésekre, részvényei azonban 0,1%-kal emelkedtek a korai kereskedésben. A Tesla weboldalán azt közli, hogy az FSD szoftver használatához aktív vezetői felügyelet szükséges, és nem teszi a járműveket teljesen önvezetővé. Az NHTSA vizsgálja az FSD mérnöki rendszereinek képességeit a csökkent látási viszonyok felismerésére és megfelelő reagálására.
Az ügynökség azt is megkérdezi, hogy hasonló FSD balesetek történtek-e csökkent látási körülmények között, illetve hogy a Tesla frissítette-e vagy módosította-e az FSD rendszert oly módon, ami befolyásolhatja annak működését ilyen körülmények között. Az NHTSA szerint a vizsgálat során értékelik majd az esetleges frissítések időzítését, célját és képességeit, valamint a Tesla ezek biztonsági hatására vonatkozó értékelését.
A Tesla FSD technológiáját évek óta fejlesztik, és célja a magas szintű automatizáció elérése, ahol a jármű képes lenne a legtöbb vezetési feladatot emberi beavatkozás nélkül elvégezni. 2023 decemberében a Tesla több mint kétmillió járművet hívott vissza az Egyesült Államokban, hogy új biztonsági funkciókat telepítsen Autopilot rendszerébe. Az NHTSA még mindig vizsgálja, hogy ez a visszahívás elegendő volt-e a vezetői figyelmetlenség problémáinak kezelésére. 2023 októberében a Tesla bejelentette, hogy az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma idézéseket adott ki az FSD és Autopilot rendszerekkel kapcsolatban.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Legalább két halálos baleset történt már az FSD technológia használata során, köztük egy 2023 áprilisi eset, amikor egy Tesla Model S üzemelt FSD módban, amikor elütött és megölt egy 28 éves motorost Seattle közelében. Egyes iparági szakértők szerint a Tesla "csak kamerás" megközelítése a részben és teljesen autonóm vezetési rendszerekhez problémákat okozhat alacsony látási viszonyok között, mivel a járművek nem rendelkeznek tartalék érzékelőkkel.
Az időjárási körülmények befolyásolhatják a kamerák látási képességeit, és szerintem a szabályozói környezet is figyelembe fogja venni ezt
– mondta Jeff Schuster, a GlobalData alelnöke. „Ez az egyik legnagyobb akadály lehet az ilyen technológia és termékek rövid távú bevezetése előtt” – tette hozzá a Tesla robotaxijaira utalva. A cég versenytársai, amelyek robotaxikat működtetnek, drága érzékelőkre, például lidar és radar technológiára támaszkodnak a vezetési környezetek észlelésére.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


