Budapest híres termálfürdői komoly kihívásokkal néznek szembe: a Gellért Fürdő bezárása és a felújítások elhúzódása feszültséget kelt a turisták és a helyiek között.
Újfajta, többtízezres büntetést kaphatnak a magyar autósok: ezért még a kocsit is elárverezhetik
Az Építési és Közlekedési Minisztérium új intézkedésekkel, szankciókkal kívánja visszaszorítani a közutakon hátrahagyott járművek számát. Az országos közutakon tilosban parkoló és a közlekedésbiztonságot veszélyeztető járművek száma növekvő tendenciát mutat, ami komoly kihívást jelent a közútkezelők számára.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium többféle szankció bevezetését tervezi, hogy csökkentse az országos közutakon tilosban parkoló, közlekedésbiztonságot veszélyeztető, valamint a közútkezelő munkáját és az ellenőrzéseket akadályozó hátrahagyott járművek számát - írja az erről szóló, augusztus elejéig társadalmi egyeztetésen lévő dokumentumra hivatkozva az Infostart.
Az elképzelés magában foglalja az azonosítatlan járműveket, amelyek rendszám nélküliek, illetve tulajdonosukat vagy üzembentartójukat nem lehet azonosítani. Emellett szerepelnek azok a járművek is, amelyek rossz helyen parkolnak, és a gazdájuk nincs a közelben, valamint azok, amelyek legalább 72 órája állnak gazdátlanul lakott területen kívül. Továbbá, a tervezetben veszteglőként említik azokat a járműveket, amelyek a forgalom biztonságát veszélyeztetik, akadályozzák a közútkezelő munkáját vagy a közúti ellenőrzéseket.
A felsorolt esetekben a közútkezelő segíthet a jármű tulajdonosának motorindítással, üzemanyagpótlással vagy azzal, hogy a lerobbant járművet a következő pihenőhelyig szállítja, szükség esetén pedig egy zárt telephelyre, ahol napi 3900 forintért tárolják, amíg jelentkezik a gazdája. A segítségnyújtás minimum 39 ezer forintba kerülhet, de drágább is lehet, ha valaki az elszállítást kéri a közútkezelőtől, ami körülbelül 47 ezer forintba kerül, de a szállítási költség a jármű méretétől függően magasabb is lehet. H
a az elhagyott jármű tulajdonosa egy ideig nem jelentkezik, a közútkezelő bontásra átadhatja vagy elárvereztetheti azt.
A tervezet szerint az intézkedési költségek az alábbiak szerint alakulhatnak 1800 kg / 3500 kg össztömegig (forint):
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- segélyszolgálat: 39 000 / 46 800
- járműszállítás 2 személyig: 46 800 / 58 500
- járműszállítás 2-5 személyig: 58 500 / 78 400
- személyszállítás (külön járművel): 35 100 / 35 100
- plusz vontatmány (utánfutó, lakókocsi, tréler): 27 300 / 31 200
- darus, dollys autómentés (nem gurítható jármű esetén): 78 400 / 117 000
- Tárolás járműegységenként, szilárd burkolattal ellátott, őrzött telephelyen, naponta: 3900 forint egységesen
Éjszakai pótlék (20:00 –06:00): plusz 25 százalék. Hétvége/ünnepnap/munkaszüneti nap, pótlék (0-24): plusz 25 százalék.
Rengeteg roncsot hagynak hátra Budapesten
Mint tavaly őszi cikkünkből kiderült, a hátrahagyott autók óriási problémát jelentenek Budapesten. Az általunk megkérdezett önkormányzatok szerint 2022-höz képest jóval több autót szállítottak el a budapesti kerületekben. Szabálytalan parkolás miatt elvitt kocsikért általában jelentkeznek a tulajdonosok, viszont az elhagyott roncsautókat szinte senki sem váltja ki az elszállítást követően.
Megkérdeztük a kerületeket arról is, milyen kirívó esetekkel találkoztak 2023-ban: például a józsefvárosi önkormányzattól megtudtuk, előfordult, hogy drogot terjesztettek a roncsautókból, de rothadó húst is találtak egyben. Újpesten egy összetört luxusterepjáró tulajdonosa hányt fittyet a szabályokra és a felszólításokra.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








