A kínai autógyártók jelentős előnyre tettek szert a globális elektromos járműpiacon, megelőzve a versenytársakat, köztük a Teslát is.

A Toyota új generációs, különböző üzemanyagokkal kompatibilis kompakt motorokat mutatott be, amelyek hozzájárulnak a szigorúbb kibocsátási normák teljesítéséhez és a vállalat értékesítési stratégiájának diverzifikálásához - írja a Reuters.
A Toyota Motor bejelentette új generációs motorjainak fejlesztését, amelyek hibrid és bioüzemanyaggal működő járművekben is alkalmazhatók lesznek. Ez a lépés a vállalat szigorúbb kibocsátási normák elérésére irányuló törekvésének, valamint az elektromos járműveken túlmutató értékesítési stratégia erősítésének a része. A tokiói médiaszemlén a Toyota mellett a Subaru és a Mazda is részt vett, bemutatva a 1,5 literes és a 2,0 literes új motorokat, amelyek kisebb térfogattal és magassággal rendelkeznek az elődeikhez képest.
A három autógyártó közös célja az volt, hogy optimalizálják ezeket a motorokat az elektromos meghajtású egységekkel való integráció érdekében. Az új motorok kompatibilitása alternatív üzemanyagforrásokkal - mint például az e-üzemanyagok és bioüzemanyagok - segíthet csökkenteni a belsőégésű motorok szén-dioxid-kibocsátását.
A Toyota különösen nagy hangsúlyt fektet arra, hogy ezekkel a kompaktabb motorokkal új lehetőségeket nyisson meg a járművek formatervében. Példaként említették az új 1,5 literes motort, amely 10%-kal kisebb térfogatú és könnyebb az előző generációs 1,5 literes motoroknál. Az új 2,0 literes turbómotor hasonló mértékű javulást ígér a jelenlegi 2,4 literes turbómotorokhoz képest.
Az Európai Unióban tervezett "Euro 7" kibocsátási szabályozás és az új CO2-kibocsátó autók értékesítésének 2035-től történő betiltása miatt az autógyáraknak alkalmazkodniuk kell a szigorodó előírásokhoz. A Toyota ebben az összefüggésben egy "többutas" megközelítést alkalmazva törekszik a szén-dioxid-semlegesség felé vezető úton haladni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A vállalat értékesítésieinek jelentős része továbbra is benzin-elektromos hibridekből áll, míg a plug-in hibridek, üzemanyagcellás és teljesen akkumulátoros elektromos járművek együttesen csak kis részt képviselnek. Akio Toyoda elnök szerint az elektromos meghajtású járművek piaci részesedése nem fogja meghaladni a globális autópiac 30%-át; a fennmaradó részt más típusú hajtáslánccal rendelkező járművek fogják kitölteni.
Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


