Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki.
Csökkent a hazai üzemanyagfogyasztás, de a Magyar Ásványolaj Szövetség szerint ez nem azt jelenti, hogy az emberek tömegével tették le az autót.
A Magyar Ásványolaj Szövetség szerint 17,7 százalékkal csökkent az üzemanyag-fogyasztás az első három negyedévben: 11,8 százalékkal kevesebb motorbenzin 21,1 százalékkal kevesebb gázolaj fogyott Magyarországon, mint az előző év azonos időszakában. A teljes fogyasztás az első kilenc hónapban 2932 millió liter volt. Több mint 1152 millió liter motorbenzint és 1779 millió liter dízel üzemanyagot tankoltak a járművekbe január-szeptemberben a MÁSZ-tagvállalatok összesített értékesítési adatai alapján.
Az üzemanyagokon belül a prémium motorbenzinből 182 millió liter fogyott, 31,2 százalékkal több, mint egy évvel korábban, a 95-ös motorbenzinből 970,5 millió litert tankoltak az autósok, 16,9 százalékkal kevesebbet, mint az előző év hasonló időszakában, a prémium dízel fogyasztása 125,2 millió liter volt az első három negyedévben, ami 12,4 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest, a nem prémium gázolaj eladása 1654 millió liter volt, ez 21,7 százalékos visszaesés az előző év azonos időszakához képest.
A statisztika mindig egy érdekes dolog, jelentős visszaesést lehet látni év/év alapon, de ez látszólagos, hiszen nem történt egyelőre más, mint a tavalyi évi kiugró értékesítési adatok korrekciója, mert a hatósági üzemanyagár-szabályozás okán 2022-ben nagyon jelentős volt a fogyasztástöbblet, köszönhető a nemzetközi forgalomnak, illetve a kedvező árak miatt a megnövekedett hazai igényeknek. Ezt a megnövekedett és közel 10 százalékos többletet dolgozta le, korrigálta az idén gyakorlatilag a piac
– mondta az InfoRádióban Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára. Hozzátette: a korrekció mellett a fogyasztás jelenleg a 2021-es szinten van, de a termékek között látható némi átrendeződés. Kifejtette, a magasabb üzemanyagárak ellenére a forgalmazók nem érzékelik, hogy sokan letették volna az autót. Az tény, ha az árak továbbra is magasak lesznek, azért egy idő után biztos érzékelhető lesz az, hogy a fogyasztás is mérséklődik - tette hozzá.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








