Súlyos erdőtűz pusztít Horvátország déli részén, Split közelében, amely miatt lakosokat és turistákat kellett evakuálni.
Áprilisban az e-matrica rendszerben közlekedő személygépjárművek forgalma a felére, az e-útdíj rendszert használó tehergépjárműveké pedig ötödével esett vissza a múlt év azonos időszakáhozképest - derül ki a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) Pénzcentrum számára megküldött adataiból.
A NÚSZ Zrt. díjköteles gyorsforgalmi-és főutakra telepített portálkamerái az e-matrica rendszerben közlekedő személygépjárművek (autók, buszok, motorok) esetében 54 százalékkal kevesebb járműáthaladást rögzítettekidén április 1-30. között. Az e-útdíj rendszert használó tehergépjárművek forgalmában pedig 21 százalékos volt a visszaesésa múlt év áprilisáhozképest.
- tette hozzá Bartal Tamás, a NÚSZ Zrt. vezérigazgatója.
A forgalmi adatok heti bontása alapján elmondható, hogy míg az e-matrica rendszerbe tartozó járművek esetében sokkal egyenletesebb volt a forgalom mérséklődéseaz elmúlt hetekben (3-4 millió között alakult az áthaladások darabszámának csökkenésehetente), addig az e-útdíjrendszerben arányaiban jóval nagyobb volt a forgalomingadozás. A tehergépjárművek esetében hetente körülbelül 50 és 500 ezer között változott a csökkenés mértéke az érzékelt járműáthaladások tekintetében 2019 azonos időszakáhozviszonyítva.
Ami a bevételi adatokat illeti, a NÚSZ Zrt. adatai szerint az e-útdíj rendszerben az alkalmi viszonylati jegyet váltó, kisebb fuvarozók esetében volt nagyobb mértékű a visszaesés: viszonylati jegyből körülbelül 40 százalékkal kevesebb útdíjbevétel folyt be múlt év áprilisához képest. A fedélzeti eszközökkel közlekedő, nagyobb vállalkozásoktól 15 százalékkal kevesebb útdíj érkezett az államkasszába.

Sokkoló áremelés a magyar kutakon: rengetegen tehetik le az autót, ez már a lélektani határt súrolja
Szombattól újra jelentős mértékben emelkednek az üzemanyagárak az iráni–izraeli konfliktus hatására.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


