Kerékpáros felvonulás miatt ideiglenes forgalomkorlátozások lesznek ma délután Budapesten - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK).
A munkaerőhiány és az alkatrészek drágulása is hozzájárul a jövő évi kötelező felelősségbiztosítási díjak (kgfb)emelkedéséhez, amelynek mértéke a CLB biztosítási alkusz cég szerint is átlagosan 10-15 százalék lehet.
A CLB csütörtöki közleményében azt írta, év végi fordulója még mintegy 1 millió autósnak van, az új tarifát november 2-án hirdetik ki a biztosítók. A drágulás egyik indokaként említik az átlagosnál több idei balesetet, de megjegyzik azt is, hogy autószerelőből és karosszériásból legalább akkora hiány van, mint a munkaerőpiac többi területén, így egyre jobban meg kell becsülni - meg kell fizetni - azokat, akik még megmaradtak ebben a szakmában. A jelentősen megemelt bérüket elsősorban a vállalási díjból pótolják az autószerelő cégek: drágul a javítás,miközben az alkatrészárak is nőttek, és ez kihat a biztosítási díjra is - fejtette ki Németh Péter, a CLB online értékesítési és kommunikációs igazgatója a közleményben.
A novemberi kampány egyre kevesebbeket érint, hiszen év végén már csak a 2010 előtt vásárolt járműveknek van kgfb-fordulója, bár ezekből a viszonylag idős járművekből is még egymilliónál több fut az országban - jegyezték meg. Ezeknek az ügyfeleknek a biztosítók legkésőbb november 11-éig küldik ki azt a levelet - postán vagy emailben -, amelyben közlik a jövő évre megajánlott díjat. A jelenlegi szerződés felmondására legkésőbb december elseje éjfélig van lehetőség, az új biztosítás kiválasztásának határideje pedig december 31. - írták.
A CLB szakértője szerint idén sem kell elhamarkodottan az első napokban váltani, mindenkinek érdemes megvárnia, hogy a saját biztosítója milyen tarifaajánlatot küld. Németh Péter arra is felhívta a figyelmet, hogy semmit nem kell tenniük azoknak, akik maradnak régi biztosítójuknál, a válasz nélkül hagyott értesítést a cég érvényesnek tekinti, és a megajánlott tarifát fogja érvényesíteni.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani
- Jó számokat hoz Magyarország az autós piacon
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban