Mintegy kétezer teherautó és kamion vonulhat az M3-as autópálya felől az Árpád hídon át Budára.
Az autónk kiválasztásánál sokan a jól ismert márkák jól ismert típusait választják, mivel azok várhatóan megbízhatóbbak, így kevesebbet kell majd költeni rájuk. Ugyan korábban tényleg nehéz volt megbecsülni azt, hogy mennyibe kerül az egyes autótípusok fenntartása, azonban egy frissen felépített adatbázisnak köszönhetően mostanra már jó támaszpontot adhat nekünk néhány javítási nyilvántartás. Mutatjuk, melyik autómodellt a legolcsóbb és melyiket a legdrágább fenntartani.
Korábbi cikkünkben írunk arról, melyik autómárkára mennyit köthetünk, és azt is megmutattuk, melyik használtautó veszít a legtöbbet az árából az éves során, sőt, az autók átlagos fenntartási költségét is megnéztük a futott kilométerek alapján. Az autótípusokat viszont még nem vettük górcső alá, így most az egyes autótípusokra költendő összegről szereztünk meg adatokat.
Melyik a legdrágább autó?
A Yourmechanic amerikai közösségi autójavító összegyűjtötte, hogy melyik autótípusnak mekkora a fenntartási költsége. Ugyan az amerikai adatok eltérhetnek a magyar áraktól, azonban így is jó útmutatót adhat ahhoz, hogy melyik kocsira nagyjából mennyit kell költenünk.
Az összesítés alapján a legtöbbet a 3-mas BMW-re költhetnek az autósok az első megtett 120 ezer kilométeren, az adatok alapján átlagosan 3,4 millió forintba kerülnek a fenntartási költségek. A legdrágább autótípusok listáján egyébként jól láthatóan a prémium modellek és a nagyobb SUV-k szerepelnek a legdrágább autók között. Kivétel a Dodge Grand Caravan, illetve a Mazda 6-os szériája is meglepő lehet. Az utóbbinál valószínűleg az értékesített autók száma is hozzátett a listára kerüléshez.
Melyik autó a legolcsóbb fenntartású?
A modellek között a legkevesebbet a Toyota Priusokra költhetjük, az első 120 ezer kilométeren alig több, mint 800 ezer forintba kerül a fenntartásuk. A listán egyébként egy kivétellel kisebb (vagy legfeljebb kompakt) méretű, japán vagy koreai típusok szerepelnek. Ezek nemcsak a méretüknek és a minőségüknek köszönhetik, hogy alacsonyak a fenntartási költségeik, hanem annak is, hogy aránylag nagy számban elérhetők és az alkatrész utánpótlás is kifogástalan.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Mik a magyar sajátosságok?
A hazai sajátosságok miatt persze a fenti adatok jelentősen módosulhatnak. Magyarországon az egyik legnépszerűbb modell a 3-mas BMW, így valószínűleg találunk a hazai kínálatban olyan típust, amelynek ennél is jelentősen magasabb a fenntartása.
Azonban a legolcsóbb autó sem a Toyota Prius nagy valószínűséggel, egész egyszerűen azért, mert számos olyan autómodell található hazánkban, amely jelentősen nagyobb számban került forgalomba és eleve alacsonyabb áron beszerezhető. Emiatt a fenntartási költsége is jóval alacsonyabb lehet. Ezek a modellek viszont jellemzően az idősebb, így magasabb futásteljesítményű típusok közül kerülnek ki, egész egyszerűen azért, mert a magyar autópark átlagos életkora megközelíti a 13 évet.
Címlapkép: MTI/EPA/Tannen Maury
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








