Szolnokon egy busz a Varga Katalin Gimnázium falának csapódott, öt súlyos sérült van, húszan könnyebben sérültek.
A statisztikák szerint évente körülbelül 600 ember szenved halálos balesetet a teljes magyarországi úthálózaton. Ezért is kiemelt jelentőségűek azok a fejlesztések, amelyek az autópályán bekövetkező balesetek számának és súlyosságának csökkentését célozzák.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. lapunkat arról tájékoztatta: az Új Széchenyi Terv forrásaiból a hazai autópályákon olyan közlekedésbiztonsági fejlesztéseket valósít meg a legnagyobb baleseti gócpontoknál, amelyekkel megszüntethetőek azok a körülmények, amelyek korábban az ütközések kialakulásához vezettek.
A 2013 végén kezdődött kivitelezési munkálatok egy része már idén év elején befejeződött. A tavaly november-december hónapokban induló, európai uniós forrásból megvalósuló projektek keretében az M3-as, M5-ös és M7-es autópályák legveszélyeztetettebb szakaszain korszerű elválasztó falat építenek ki a szakemberek, a megvalósítás 2015 júniusára várható. Ennek köszönhetően csökkenhet annak az esélye, hogy a betonelemnek ütköző jármű áttolja azt a szemközti sávba, tovább súlyosbítva a baleseti helyzetet. A nemrégiben megvalósult üzemi átjárók korszerűsítésének köszönhetően a fentieken túl a baleseti helyszínek környékén - az egyszerűsödött, könnyebb megnyitásnak köszönhetően - csökkenhet a kialakult torlódás mértéke.
Időről időre problémát okoz a vadak autópályára jutása is és az ebből következő vadelütések. Ennek orvoslására elkészült az M3-as autópályán 140 kilométer hosszon a vadvédő kerítések magasítása, illetve sűrű szövésű háló földbe süllyesztése. A szakemberek emellett 40 darab új vadkiugró rámpát és 80 darab új vadkibúvó kaput is kialakítanak, amelyeken keresztül az állatok könnyebben visszatalálnak az autópályáról a saját környezetükbe.
Az autópályák egyes szakaszain csapadékos időben korábban vízmegállás vagy vízátfolyás alakulhatott ki, ami kellő vízelvezetés hiányában vízen csúszásos balesetekhez vezetett. Ezért az M3-as, M30-as, M6-os, M7-es és M70-es autópályák leginkább veszélyeztetett szakaszain, összesen 17 helyszínen, burkolatrovátkolást végeztek el a szakemberek, amelynek következtében a jövőben ezeken a szakaszokon csökkenhet a vízátfolyásból adódó megcsúszásos balesetek száma.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel (és 100 ezer forint jóváírással) a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank 69 937 forintos törlesztőt (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A balesetek megelőzésének fontos eleme az autópálya használók minél pontosabb tájékoztatása a várható időjárási helyzetről, esetleges balesetekről, torlódásokról. A közlekedésbiztonsági program keretében 29 darab változtatható jelzésképű táblát és 30 darab térfigyelő kamerát telepítenek a szakemberek az M1-es, M3-as, M43-as, M6-os, M7-es és M70-es autópályák legforgalmasabb szakaszaira.
-
Dübörög az energiaátmenet a kkv-szektorban - akár félmilliárd forint hitel is igényelhető
A kkv-szektor gyorsan igyekszik alkalmazkodni az új energiapiaci környezethez, de ez rendkívül tőkeigényes. Pánikra nincs ok: a cégeknek csak válogatnia kell a pályázatok között.
-
A jövőálló cég IT-stratégiája: mit néz a döntéshozó? (x)
Az informatikai döntések ma már üzleti döntések is.
-
#NoFilter: a Rossmann és a Krémmánia közös könyvet adott ki (x)
Október közepén ünnepélyes könyvbemutatóval érkezett a Rossmann polcaira a #NoFilter könyv – hiánypótló, tudományosan megalapozott, mégis közérthető útmutató.


