Német, olasz és lengyel nyomásra az EU feladta korábbi terveit: nem tiltják ki teljesen a belső égésű motorokat 2035-től Európából.
Súlyos válság fenyegeti a német sörfőzdéket – figyelmeztet Stefan Blaschak, az Oettinger vezérigazgatója. A bajor vállalatvezető az Augsburger Allgemeine-nek adott interjúban drámai képet festett a helyzetről: szerinte „a sörfőzdék úgy hullanak majd, mint az őszi legyek”.
A borúlátó jóslatot alátámasztják a számok is: 2025 első felében a sörfogyasztás 7–7,5 százalékkal esett vissza Németországban, ami jóval meghaladja az elmúlt években megszokott, évi 2–3 százalékos csökkenést. Ez azt jelenti, hogy 2,6 millió hektoliterrel kevesebb sör fogyott, ami naponta körülbelül hárommillió dobozzal kevesebb eladásnak felel meg.
A fogyasztás zuhanása miatt a kisebb sörfőzdék sorra mennek tönkre, és Blaschak szerint a nagyobb szereplők sem kerülhetik el a válságot. Az Oettinger máris kénytelen volt lépni: a vállalat bejelentette, hogy jövő tavaszig leállítja egyik főzdéjét Braunschweigben.
Kutatás az Otthon Start hitelről
Az Otthon Start bevezetésével kapcsolatos fogyasztói attitűdöket és várakozásokat a Bankmonitor és a Pénzcentrum közös felmérésben vizsgálja - kérjük olvasóinkat, hogy vegyenek részt a kutatásban: a felmérés célja feltérképezni, kik terveznek hitelfelvételt, milyen feltételeket tartanak a legfontosabbnak, és hogyan alakítja a program a vásárlási döntéseket.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








