A presztízsberuházásként indult Üveggyár sorsa évek óta kérdéses volt, most végleg leáll az autógyártás Drezdában.
A 2006-os világbajnokság gazdasági és sportbeli sikereinek ismétlésére többen reménykednek Németországban, ahol az idei Európa-bajnokság nemcsak a hazai válogatott esetleges győzelmétől, hanem jelentős gazdasági hatásoktól is várt, bár szakértők szerint a gazdasági élénkülés mértéke korlátozott maradhat.
A 2006-os labdarúgó-világbajnokság emléke Németországban egyfajta tündérmese, amely nem csak a válogatott bronzérmét, hanem jelentős gazdasági hatásokat is magával hozott. Az idei nyár folyamán sokan hasonló pozitív fordulatra számítanak, de több tényezőtől függ, hogy ez a remény valósággá válik-e.
Az Infostart által közölt elemzés szerint, ha a német válogatott elhódítja az Európa-bajnoki címet a hazai rendezésű tornán, az országban hosszú évtizedekig emlegetni fogják ezt a sikert. A gazdasági hatások tekintetében azonban kérdéses, hogy milyen maradandó nyomot hagy majd az esemény.
Az UEFA által várható 2,4 milliárd eurós bevétel kiemelve látható, hogy az Európa-bajnokság jelentős üzleti lehetőség. A tíz rendező városba érkező szurkolótömegek jelentős imázsnövelő lehetőséget kínálnak a helyszíneknek. München például arra törekszik, hogy fenntartsa és bővítse sportvárosi hírnevét, ehhez mintegy 21 millió eurót tervez költeni. A tartományok átvállalják a rendőrség költségeit is, amelyek mértékét még nem lehet tudni.
A kereskedelmi szövetség szóvivője szerint nagy sportesemények pozitív hatást gyakorolhatnak a kiskereskedelmi vásárlásokra, különös tekintettel az élelmiszer-kereskedelemre. A sikerhez kellemes nyári időjárás és egy eredményes német válogatott is szükséges. A Német Sörgyártó Szövetség vezérigazgatója szerint ezek a tényezők együttesen hozhatják meg a "nyári tündérmesét".
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Azonban a német gazdaság egészét tekintve az Európa-bajnokság nem várhatóan hoz jelentős fellendülést. Michael Grömling és Marcel Fratzscher szerint bár néhány terület ideiglenesen profitálhat az eseményből, átfogó gazdasági élénkülésre nem kell számítani. Így Németországnak leginkább Toni Kroos és társainak teljesítményétől várhatja azt a tündérmesét, amelyre sokan reménykednek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








