A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
A nemrég kirobbant termékbotrány miatt odacsaphat a kormány a nagy élelmiszer-láncoknak. Új adó bevezetése mellett több területen is szigoríthatnak, de vajon ki fogja ezt kifizetni?
A nemrég kirobban termékbotrányra hivatkozva nyújtottak be törvényjavaslatot Lázár János és Varga Mihály miniszterek - írja az Index. Ez alapján az új sarcok 20 milliárd forintot hozna az államkasszának, mivel
- maximalizálnák a reklámra költhető összeget,
- ellehetítlenítené az áruházak ingyenes buszait,
- kötelező létszámnövekedést írnának elő,
- megadóztatnák a parkolóhelyeket.
Az intézkedések elsősorban a diszkont láncokat sújthatnák, azonban a nagy hipermarketeknek sem kedvezne a szabályok bevezetése.
Milyen intézkedések jöhetnek?
Környezethasználati díjat vezethetnek be a parkolóhelyek után. Először felmérnik a jelenlegi parkolóhelyek számát, majd ez alapján akkora adót vetnének ki, amelyből évente 20 milliárd forint adó keletkezik. Ez alól a 2 ezer főnél kisebb lélekszámú települések üzletei felmentést kapnának.
Kevesebbet költhetnek majd reklámra a boltok, a napi fogyasztási cikkeket áruló üzletek a bevételük legfeljebb fél százlékát költhetik erre. Ennek indoklása, hogy így "a fogyasztók tudatosabban választhatnak a termékek közül, illetve a kisebb üzletek versenyhátránya is csökkenhet". Emellett a reklámújságok környezetszennyezők és az indoklás szerint a láncok visszaélnek a marketing erőfölényükkel is, ezen változtathat a korlátozás.
A tervezet szerint a boltoknak minden 36 millió forint bevétel után kell átlagosan legalább egy főt foglalkoztatnia. Ennek indoklása, hogy "a fogyasztók sok esetben nem kapják meg időben a megalapozott döntéshez szükséges, megfelelő minőségű információkat".
A dolgozók újra (a vaásrnapi boltzárral együtt visszavont) 100 százalékos bérpótlékot kapnának a vasárnapi munkavégzés után, és havonta minimum két szabadnapjuknak hétvégére kell esnie.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A diszkont elnevezést is megváltoztatnák és bevezetnék a kis méretű szupermarket kifejezést.
Tilos lehet a gyűjtőcsomag: megtiltanák, hogy a 400 négyzetméternél nagyobb boltban gyűjtőcsomagban árusítsanak termékeket (kivéve üdítőitalok, zöldség-gyümölcs). Ezek egyébként főleg diszkontláncokban jellemzőek.
A kiskereskedelmi szektor ellenőrzésére egyébként kormánybiztost nevezhetnek ki, és a Nébihen a Fogyasztóvédelmi Hivatalon és a GVH-n keresztül megerősítenék az élelmiszerek vizsgálatát.
Ki fizeti ezt meg?
A kormány kimondott célja, hogy a magyar üzleteket erősítse az intézkedésekkel. Az adók kivetése azonban másként működik, azt várhatóan a láncok a vásárlókra fogják (legalább részben) áthárítani, vagyis az intézkedésem miatt várhatóan nőni fognak az olcsó üzletláncok árai. A diszkontok pedig (töbek között) a szegényebb rétegeknek jelentenek jó lehetőséget arra, hogy az élelmiszert olcsón szerezzék be. A dráguló bolti árak azonban igencsak megcsappanthatják a szegényebb családok kasszáját, ők ugyanis a jövedelmük jelentős részét költik élelmiszerre, és ezen belül is az olcsóbb boltokban költenek sokat.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Olasz kiesési rangadó is lesz - sport a tévében
- Ekkora kártérítést kaptak a bicskei gyermekotthon igazgatójának áldozatai
- Dönerdiplomácia Törökországban: ezt sütötte ki a német elnök
- Zárt ajtók mögött próbálnak közeledni egymáshoz
- Nem túl biztatóak a foglalkoztatottsági adatok
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát