A 2025-ös karácsonyi szezon egyik legerősebb mozgatórugója a közösségi média, különösen a TikTok.
2020 második hónapjában a kiskereskedelmi üzletek forgalma mintegy 11 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint. A becslések szerint e bővülés több mint felerészben a koronavírus-járvánnyal összefüggésben korán megindult felvásárlásoknak, készletfelhalmozásnak tudható be.
A kétszámjegyű növekedés a korábbi években tartósan 5-7 százalék körül alakuló havi mutatóhoz képest kiugró eredményt jelent. Az elmúlt időszakban megszokott szinthez viszonyítva kimagasló mértékben emelkedett az élelmiszerboltok (11 százalék) és a gyógyszer-, gyógyászatitermék- és illatszerüzletek (16 százalék) forgalma is februárban. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem volumenének növekedéséből 7, a patikák esetében mintegy 10 százalékpontot magyaráznak a február második felétől megélénkülő felvásárlások.
Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára arra hívta fel a figyelmet, hogy a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma a korábbiakkal megegyező ütemben, harmadával nőtt. A veszélyhelyzeti intézkedések miatt azonban arra lehet számítani, hogy a teljes kiskereskedelmi forgalomból jelenleg kevesebb mint 7 százalékkal részesedő terület aránya tovább bővül. Az államtitkár emlékeztetett, hogy a napi fogyasztási cikkeket vagy éttermi ételt forgalmazó kereskedők átmenetileg könnyebben térhetnek át a házhozszállításra. Az üzleten kívüli és a csomagküldő kereskedelmi tevékenységek a veszélyhelyzet idején bejelentés és nyilvántartásba vétel nélkül folytathatóak annak érdekében, hogy a járvány terjedésének lassítását segítve bevásárlás helyett is egyre többen maradhassanak otthon.
A márciusi adatokban várhatóan még markánsabban tetten érhetőek lesznek a koronavírus-járvány közvetett hatásai. A felhalmozott készletek miatt a későbbiekben lassulhat az értékesítés, a nem napi fogyasztási cikket értékesítő üzletekben a nyitvatartási és kijárási korlátozások miatt átmenetileg csökkenhet a forgalom.
Cseresnyés Péter jelezte: Magyarországon a kiskereskedelmi áruellátás biztonságos, a napi fogyasztási cikkek folyamatosan hozzáférhetőek. Egyetlen háztartásban sincs tehát szükség készletfelhalmozásra, a minisztérium ennek megfelelően a továbbiakban is a valós szükségletek szerinti vásárlásra kér mindenkit.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








