Az orosz Mere hálózat Basket Plus néven nyitotta meg első magyarországi üzletét, amely a nyitás után több mint egy héttel is tömegeket vonz az alacsony...
A mobiltelefon általi, érintés nélküli fizetés még gyerekcipőben jár Magyarországon - mutatta ki egy piackutató vállalat. A bankkártyások és akik már használják az érintésnélküli fizetést a kártyájukon nyitottabbak az új megoldásra, de a lakosság döntő többsége még nem.
Bár a mai okostelefonok többsége NFC chippel van ellátva, ami lehetővé tenné a mobiltelefonnal történő fizetést, nagy a bizalmatlanság az ilyen típusú fizetés biztonságával kapcsolatban. Nemzetközi szinten számos mobiltárca megoldás létezik, Magyarországon azonban csupán a Budapest Bank, az MKB, a Gránit Bank és az OTP biztosít ilyen megoldást. A tapasztalatok szerint az ilyen típusú alkalmazások akkor indulnak be, amikor az adott ország lakosai már nyitottak arra (ennek első lépése az internetes vásárlások elterjedése, illetve az érintés nélküli kártyás fizetés) - írja a GKI Gazdaságkutató Zrt.
2017 júliusában a GKI 1000 fős, reprezentatív lakossági felmérést végzett a magyar lakosság körében arról, hogy az emberek mennyire nyitottak a telefonnal történő fizetésre. A válaszadók 25 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szívesen fizetne a telefonjával a pénztárak termináljainál. A korcsoportokon belüli arányokat tekintve jól kirajzolódik, hogy a 30-40 év közöttiek élnének leginkább a lehetőséggel (46%), majd a 30 alattiak (34%) következnek. Az új technológiára való nyitottság az évek előrehaladtával egyre csökken. A regionális hajlandóság tekintetében Közép-Magyarország emelkedik ki, a mobiltelefonnal fizetni szándékozók egyharmada innen kerül ki.
Összességében tehát a lakosság negyede fizetne mobiltelefonnal is a pénztári termináloknál, ami már kellő nagyságrendnek tűnik ahhoz, hogy erre applikációt fejlesszenek a kártyakibocsátók vagy a bankok. Ahogyan nőni fog a lakosság nyitottsága - aminek az első lépcsőfoka a bankkártyahasználat terjedése és a PayPass funkcióval való megbarátkozás - úgy folyamatosan egyre több lehetőség nyílik a mobilfizetési megoldásokra is - véli a GKI.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








