A Penny felmérése szerint a legtöbb család 20-40 ezer forintból gazdálkodik.
Indul a roham a boltokban, és a járvány miatt rengetegen fognak interneten rendelni. Ez kapóra jöhet a webáruházaknak is, akik egy csomó trükkel igyekeznek rávenni, hogy többet költs náluk, mint amennyit terveztél. Alább hét ilyen módszerről rántjuk le a leplet!
Jön az év végi roham a boltokban: black fiday, boxing day, és persze a szokásos karácsonyi megőrülés. Idén a járvány miatt különösen nagy hangsúlyt kaptak az online áruházak. Ezt tudják a netes üzletek is, és igyekeznek minél többet kihozni a helyzetből.
Aki nem ismeri ezeket a stratégiákat, az könnyen túlköltekezhet. Mutatunk hét módszert, amivel a webáruházak igyekeznek több pénzt kisajtolni belőled!
Ingyenes szállítás: Bármennyire is kényelmes az online vásárlás, néhány hátránya is van - az egyik az, hogy fizetni kell azért, hogy a termékeket kiszállítsák. Az online kiskereskedők az ingyenes szállítással ellensúlyozzák ezt a kellemetlenséget. Jófejségnek tűnhet, de a legtöbb webshopnál csak valamekkora összeg elköltése esetén van ingyen a kiszállítás, úgyhogy jobb figyelni, mert könnyen megvehetsz valami olyan dolgot, amire amúgy nincs szükséged, csak ingyen legyen a szállítás.
Belépő kedvezmények: Sok webshopnál adnak ajándék kupont annak, aki először vásárol. Ez a taktika nemcsak vásárlásra ösztönöz, hanem arra is, hogy több pénzt költs, hiszen amúgy is kedvezményesen vásárolhatsz. A másik módszer, hogy a kedvezményért cserébe meg kell adnod az e-mail címedet, ez is megéri a webáruháznak, hiszen tudnak marketing anyagokat küldeni.
Kapcsolódó termékek: Sok webshop szokott úgynevezett "kapcsolódó termékeket" ajánlgatni annak alapján, hogy mit vásároltál a múltban, vagy mi van a kosaradban. Ilyenek például a telefontokok, laptoptáskák és a többi apróság, amelyeknek nehéz ellenállni.
Ingyenes visszatérítési lehetőség: Az ingyenes visszatérítést kínáló boltok nem nagylelkűek; stratégiai jellegűek. Az online vásárlók nem tudják élőben megnézni a termékeket, nem tudják felpróbálni a ruhákat, így gyakorlatilag kockázatot vállalnak azzal, hogy a netről rendelik meg az árut. Ezt a kockázatot igyekeznek csökkenteni a boltok azzal, hogy ha a vevőnek valamiért nem tetszik a termék, akkor visszaadják a pénzét. A vevők így nagyobb valószínűséggel vásárolnak - még akkor is, ha bizonytalanok vagy több termék közül nem tudnak választani -, hiszen tudják, hogy akkor sincs probléma, ha végül mégsem kell nekik a kiszállított termék.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Kedvezmények a vásárlás összege alapján: Mindenki szereti a kuponokat, kedvezményeket , de gyakran megjárhatod velük! Hiszen sok esetben kedvezmény csak akkor él, ha bizonyos összeg felett költesz. Az ingyenes szállításhoz hasonlóan ez a taktika is arra készteti a fogyasztókat, hogy több pénzt költsenek, mint amennyit eredetileg akartak - csak azért, hogy elérjék a kedvezmény küszöbét.
Hűség- és tagsági programok: Sok kiskereskedő kínál hűségprogramokat vásárlóinak. Az előnyök között szerepelhet az ingyenes kiszállítás, vagy az exkluzív termékek megvásárlásának lehetősége, esetleg különleges kedvezményekket és jutalmakat is adnak a vásárlásokért. Ezek elősegítik a márkahűséget, és természetesen költekezésre is csábítják a vásárlókat.
Célzott hirdetések: Észrevetted már, hogy miután rákerestél egy adott termékre, hirtelen egy csomó hirdetés jön veled szembe róla? Ez
nem véletlen! A kereskedők a böngészési adataid alapján célozzák a hirdetéseiket, mivel tudják, hogy nagy eséllyel ilyen terméket szeretnél vásárolni.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








