Míg tíz évvel ezelőtt főként az Iszlám Államhoz köthető szervezett terrortámadásokról beszélhettünk, addig az utóbbi években ezeket felváltották a magányos elkövetők merényletei.
A magyar vásárlók rendkívül árérzékenyek, igyekeznek ott megfogni a pénzt, ahol csak tudják. Nem véletlen tehát, hogy a különféle kuponos akciók nagy népszerűségnek örvendnek. De vajon tényleg jobban járnunk anyagilag, ha kuponokkal vásárolunk? És mégis mit nyernek ezzel az üzletek? Ennek jártunk utána.
A vásárlók szeretik azt érezni a vásárlás után, hogy jól jártak, hogy nem csak a vágyott terméket szerezték be, de még spóroltak is valamennyit. Ezt pedig az üzletek ügyesen ki is használják: hűségprogramokkal, pontgyűjtő akciókkal és kuponokkal csábítják magukhoz a vevőket. Több felmérés is igazolta már, hogy a magyarok imádják a kedvezményes kuponokat. Egy januári kutatás arra is rávilágított, hogy leginkább a tudatosság (37%) és a szűkebb anyagi lehetőségek (35%) vezetnek a kedvezményvadászathoz. De vajon tényleg jobban járnak, ha kuponnal vásárolnak? És mit nyernek ezzel az üzletek?
- mondta a Pénzcentrumnak Berényi Konrád marketingszakértő, hozzátéve, a kupon kiváló eszköz arra, hogy a felhalmozott termékeket kiárusítsák, de arra is, hogy egy új terméket vezessenek be vele. Például a kuponnal olcsóbban juthatunk hozzá egy joghurtcsalád új ízéhez: vagyis a vásárlók úgy ismerkedhetnek meg a termékkel, hogy alapvetően jó érzéssel vásárolják meg azt, úgy érzik, az eredeti árhoz képest még olcsóbban is jutnak hozzá a különlegességhez.
Berényi megjegyezte, a kereskedők persze nem nyernek annyit a kuponokkal, mintha az eredeti áron adnák az árut. Viszont a kupon a reklám része és azzal is számolhatnak, hogy ha valaki kuponnal vásárol, az eredeti terveihez képest biztos több mindent fog venni: ha egy adott termékre vonatkozó kuponnal megy be az áruházba, amellett biztosan vásárol még mást is. Ha pedig a kuponnal a vásárlás végösszegéből engednek egy bizonyos (jellemzően 10) százalékot, akkor pedig azért kerül majd több termék a kosárba, mert a vevő úgy érzi, plusz egy-két dolog még belefér, hiszen a végösszegből úgyis engedményt kap.
Megtöltik az üzleteket a kuponos akciók
Sokak naptárába már jó előre be van írva, mikor vannak a Glamour- és Joy-napok, amikor a női magazinok mellé rengeteg, többségében 20, de akár 50 százalékos kedvezményt is biztosító kupont kapnak a vásárlók. Rengeteg nagy áruházlánc is csatlakozik az akcióhoz. Van, ahol háztartási nagygépeket szerezhetünk be akár 20 százalékkal olcsóbban, máshol a házhozszállítás díját engedik el a kuponnal (illetve jelképes, 1 forintot kérnek érte), és van, ahol az egy-egy termékre vonatkozó kedvezmény mellé még a vásárlás végösszegéből is elengednek 2000 forintot.
- mondta Berényi, hozzátéve, nem véletlen, hogy azok az üzletek is akciókkal várják a kupon napok idején a vásárlókat, amelyek egyébként nem szerepelnek kuponnal az újságokban.
- mondta a szakértő. A kuponos akciókért való őrület egyébként nem magyar sajátosság, az Egyesült Államokban, de akár Hollandiában is nagy hagyománya van. Ha van kupon, akkor az emberek azt felhasználva vásárolnak.
Nem számolgatnak a vevők
A vevők általában nem számolgatnak, nem nézik meg, hogy a kuponok nélkül egyébként mennyit költöttek volna. Ráadásul nem is kell ahhoz óriási kedvezmény, hogy az üzletek becsábítsák a vásárlókat: a drágább, közel 100 ezer forintos termékeknél már az 5 százalékos kedvezmény is csábító lehet - mondta Berényi Konrád. A pár ezer forintos termékeknél a 20-25 százalékos kuponakció is pénzköltésre sarkallja az embereket.
Megéri az üzleteknek?
A Spar üzleteiben több féle kuponakciókkal is várják a vevőket. Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője elmondta, az üzletláncnál heti és havi rendszerességgel is vannak kuponok és bizonyos kuponos akciókat ünnepekhez kapcsolódóan időzítenek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- mondta a Pénzcentrumnak.
Nem csak az élelmiszerüzleteknél, hanem a gyorséttermi láncoknál is bevett gyakorlat a kupon használata. A Burger King papíralapú kuponokat már nem is használ, mobilapplikáción érhetőek el a kedvezményes ajánlatok. Azzal kapcsolatban, hogy hányan vásárolnak Magyarországon az alkalmazáson elérhető kuponok segítségével, pontos választ az étteremlánc nem adott, de azt írták, nagyon jelentős a kuponos vásárlások aránya. Hogy tapasztalnak-e forgalomnövekedést az időkorlátos kuponok esetén, arra azt válaszolta a cég, ez időnként előfordul.
Kíváncsiak voltunk, mégis mennyit lehet spórolni a kuponokkal a Burger King éttermeiben. Viszont érdemes észben tartani, hogy az applikáción elérhető kuponok nem minden étteremben válthatók be, és azt is, hogy a gyorsétteremlánc üzleteiben eltérő árazást használnak. Mi az Új Buda Centerben működő egység áraival számoltunk úgy, hogy azt vettük alapul, hogy az összes elérhető kupon felhasználható ott.
A Big King szendvics kuponnal 500 forintba kerül, kupon nélkül viszont 840 forint az ára, vagyis a kuponnal 340 forintot spórolhatnak a vásárlók. A kuponos ajánlatok közt szerepel egy Whopper szendvics, egy Chili Cheese burger, 4 darab King Nuggets, egy választható mártás és egy közepes burgonya, 1570 forintért. Ha egyesével vásárolnánk meg a termékeket, 2520 forint lenne - és a tálkás szószt bele sem számoltunk, vagyis tényleg jobban járunk a kuponos ajánlattal.
Egy másik kuponnal 1310 forintért kaphatunk egy ehopper szendvicset, egy kis burgonyát, kis üdítőt és egy öntetes fagylaltot. Ha ezeket külön-külön vennénk meg, 2280 forintot kellene fizetni. Anyagilag akkor is rosszabbul járunk, ha a Whopper szendvicset menüben kérjük, az ugyanis 1530 forint, és ehhez jön még a fagylalt 320 forintos ára, vagyis úgy 1850 forintot kellene fizetni. Tehát a gyorsétteremnél tényleg sokat lehet spórolni, ha valaki letölti az appot és a kuponokat felhasználva vásárol.
A kuponos akciókkal kapcsolatban kerestük az Auchant, a Tescót és a McDonald'sot is, azonban cikkünk megjelenésééig kérdéseinkre nem kaptunk választ. Amint reagálnak, cikkünket frissítjük.
Címlapkép: MTI/EPA/Erik S. Lesser
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








