Amit évtizedek óta igazságnak hiszünk a fogászatban, sokszor inkább árt, mint használ.
Ha eddig azt hitted, hogy a tésztaszószokból bármennyit ehetsz, rosszul hitted. A Dolmio tulajdonosa elárulta, hogy hetente legfeljebb egyszer ajánlja a szószok fogyasztását, mert magas a zsír-, só- és cukortartalmuk. Ennek a kijelentésnek a hatását már a cég bevétele is erősen megérezte.
Néhány hónap leforgása alatt hatmillió üveggel esett vissza a Dolmio szószok eladása Nagy-Britanniában, miután a cég vezetése - még áprilisban - arra figyelmeztette a vásárlókat, hogy hetente csak egyszer egyenek a szószokból. Ezt azzal indokolták, hogy a termékek magas zsír-, só- és cukortartalmúak. Úgy tűnik, a brit családok megértették az üzenetet, és úgy döntöttek, hogy inkább friss házi készítésű szószokat tesznek a családi asztalra.
Legalábbis a Daily Mail beszámolója szerint a Dolmio eladása szeptember végéig 32,5 millió literrel csökkent, ami 6 millió 500 grammos üveget jelent. Így a brit piacon jelen lévő legnagyobb tésztaszósz márka eladása 6,2 százalékkal, 124,5 millió fonttal csökkent.
Mi újság idehaza?
Mielőtt viszont bárki hanyatt-homlok rohanna a konyhába, hogy megszabaduljon az otthon fellelhető összes "mérgező" tésztaszósztól, érdemes tisztázni, hogy minden, ami a hazai élelmiszer-áruházak polcain megtalálható, az megfelel a magyar élelmiszerbiztonsági szabályoknak. Emellett, ha valaki nagyon egészségtudatosan vásárol, az a címkén eddig is láthatta, hogy milyen összetevőből mennyi szerepel az adott termékben.
A másik fontos dolog, amit érdemes még hangsúlyozni, hogy a fenti kijelentés a brit piacon értékesített termékekre vonatkozik ugyan, de a Pénzcentrum összehasonlította a hazai boltokban kapható szószokkal. Valóban van némi eltérés az összetevők között, de csak elenyésző, így tehát itthon is érdemes megfontolni, hogy egy héten hányszor kerüljön üveges szósszal készült étel a családi asztalra.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








