A választék részét képezik a SPAR saját márkás termékei.
A magyar háztartások átlagosan majdnem kétszer annyit fordítanak összes kiadásukból alkohol tartalmú italokra, mint az EU-s átlag. Ezzel a régióban abszolút elsők vagyunk, míg EU-s szinten a 6. helyen állunk. Ez azt is jelenti, hogy alkoholra nálunk többet csak a Balti országok lakói, a lengyelek és a csehek költenek piára.
2017-ben az Európai Unióban lévő háztartások az összes fogyasztási kiadásuk 1,6 százalékát fordították alkohol tartalmú italokra - derült ki az Eurostat friss jelentéséből. Ez összesen 130 milliárd eurós kiadás, ami az EU teljes GDP-nek a 0,9 százalékát teszi ki. Mindez azt is jelenti, hogy ha egy átlagos EU-s állampolgárra vetítjük a számokat, akkor egy főre 300 eurónyi (mai árfolyamon több mint 96 ezer forint) pia jutott egy évben. És ebben ráadásul nincs is benne az éttermekben, szállodákban vásárolt alkohol mennyisége.
A grafikonon jól látszik, hogy az EU-t magasan a balti államok vezetik, ha alkoholra költésről van szó. Az első helyezett Észtországban például egy átlagos háztartás összes kiadásának 5,2 százaléka megy alkoholos italokra, míg Lettországban 4.9, Litvániában pedig 4 százalék ez az arány. Magyarország az összesített lista 6. helyén áll, ami azt jelenti, hogy egy átlagos magyar háztartás kiadásainak 3 százalékát az alkohol teszi ki.
Az adatokból az is kiolvasható, hogy közvetlen szomszédjaink közül sehol nem szánnak annyit alkoholra, mint Magyarországon. Romániában például egy átlagos háztartás kiadásainak 2,7, Szlovákiában pedig 2,5 százalékát szánja alkoholra. Ausztriában azonban ez az arány már csak 1,4 százalék.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








