Olyan pénzpazarló szokásokat gyűjtöttünk össze, amelyek elhagyásával hatékonyan takarékoskodhatunk a mindennapokban.
A felmérések szerint a saját márkás termékek piaci részesedése még sosem volt olyan magas, mint mostanában, és a kereskedelmi láncok marketingtevékenységében is egyre nagyobb szerepet kapnak a saját védjeggyel ellátott árucikkek. De miért ilyen népszerűek ezek, tényleg jobban jár, aki csak saját márkát vásárol?
A fogyasztók 100 forintjukból átlagosan 28-at áruházláncok saját márkás termékeire adták ki az utóbbi két évben, ha élelmiszert vásároltak - derül ki a Nielsen piackutató vállalat 2016-os felméréséből.
A saját márkákat az értékesítő lánc forgalmazza, és általában a cég nevével jelzi őket, de előfordul, hogy fantázianevet kapnak.
Rengeteg saját márkás terméket veszünk
Magyarországon az összesített FMCG piacot tekintve
Az alacsony ár azonban nem mindig jelent ellenállhatatlan vonzerőt. A pszichológiai tényezők fontos szerepet játszhatnak a vásárlók döntéseiben, ezért bizonyos termékekből, például a szépségápolási és a háztartási és vegyi árukból inkább a márkásat vesszük. A gyártói márkák piaci pozíciója Magyarországon főleg azért marad erős, mert a termelő vállalatok szélesítették kínálatukat viszonylag sok úgynevezett B márkával, illetve a gyártók gyakran kínálják ezeket árengedményes akcióban.
Már nem a gazdaságosság lényeg
Korábban a saját márkás termékek a gazdaságosság - és egyben gyengébb minőség - szinonimái voltak, hiszen ezeket általában olcsóbban lehetett megvásárolni, mint a prémiumnak tekintett gyártói termékeket. Ez ma már egyáltalán nem így van, bár a saját márka ára továbbra is általában kedvezőbb.
Különféle gyártókkal szerződnek le, és olyan is előfordul, hogy a nagy márkákat előállító gyártósoron készül egy-egy lánc saját márkás terméke - ugyanazokkal az eszközökkel, ugyanazzal a szakértelemmel, de nem feltétlenül ugyanazokból az alapanyagokból.
- írja a Saját Márkás Termékek Gyártóinak Egyesülete (Private Label Manufacturers Association, PLMA) nevű nemzetközi szervezet.
A legjobbak díjat is nyernek
Az esetek nagy részében tehát nem állja meg a helyét az az elterjedt feltételezés, miszerint sokszor csak a csomagolás különbözteti meg a saját és a gyártói márkákat. Az viszont egyre inkább igaz, hogy a saját márka nem a rosszabb minőséget jelenti. A magas minőségre való törekvésnek az is lendületet adhat, hogy már díjazzák is a legnépszerűbb kereskedelmi márkákat.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A saját márkás termékek népszerűségét mutatja, hogy idén 43 termékkategóriát vizsgáltak, melyből például a Lidl diszkontlánc 19 kategóriában győzött. Ezek közé tartoznak a frissen csomagolt húsok, fagylalt, mosópor, csokoládé, sós ropogtatni valók (ropik, perecek), chipsek, instant kávék, vagy a kutya- és macskaeledelek. A lista nagyon változatos, népszerűek még az áruházlác saját márkás italai (borok, sör, szénsavas ásványvizek), fagylaltjai, cukorkái és mosóporai is."
A magyarokat továbbra is csak az ár érdekli?
A Pénzcentrum korábban felmérte, hogy mennyit lehet spórolni azzal, ha a gyártói helyett kereskedelmi márkákat választunk egy bevásárlásnál. Képzeletbeli bevásárlókosarunkkal összesen 20 terméket hasonlítottunk össze, és az eredmény meglepő volt.
Az ilyen árucikkek közül leginkább a készételek, bébiételek és a testápolási termékek a népszerűek.
- mondta el a Pénzcentrumnak Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője.
- tette hozzá az osztályvezető.
A magyar fogyasztókról régóta köztudott, hogy rendkívül árérzékenyek, de az is látszik, hogy messze nem mindenkinek ez az elsődleges szempont. A Harvard Business Review elemzésében szintén erre mutatott rá, amikor megvizsgálta, kik és miért választanak többségében saját márkás termékeket. Léteznek olyan vásárlók, akik valóban szinte csak ezeket teszik a kosarukba, de őket elsősorban nem az alacsony ár motiválja. Nekik az ár-érték arány a fontos, minőségi terméket keresnek, jó áron. Épp ezért azok az áruházláncok nagyon rossz úton járnak, akik a minőséget beáldozzák az alacsony ár érdekében.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Ismét őrizetbe vették Nicola Sturgeon volt skót miniszterelnök férjét
- Cserbenhagyásos, halálos baleset történt Budapesten
- A háború folytatódik, újabb 10 ezer ember menekült át a határon egyetlen nap alatt
- Elítélték a kegyeletsértő netes zaklatót
- "Bejelzett" az iráni légvédelem
- Lázár János: nem kis sebet ütött a Fideszen a kegyelmi ügy