Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Az élelmiszerek eddig bejelentett általános forgalmi adó (áfa) csökkentése mintegy 50-60 ezer forint megtakarítást jelent átlagosan évente egy négytagú magyar család számára - mondta a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős államtitkára hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.
Czerván György felidézte: a végtermékek közül eddig 5 százalékra csökkent a sertés tőkehús (2016-ban), a friss tej, a tojás és a baromfihús (2017-ben), jövőre pedig a fogyasztási hal és a sertésbelsőség áfája csökken 5 százalékra. Emellett ez idő alatt több köztes termék általános forgalmi adója is mérséklődött a kedvezményes kulcsra, így például az élő- és a félsertés, továbbá az élő és a vágott szarvasmarha, a kecske és a juhé is.
Az államtitkár hozzátette: az áfacsökkentés növelte a termékek fogyasztását, továbbá jótékonyan hatott a gazdasági környezetre is, mert fehéredtek az érintett területek. A hal áfájának jövő januári mérséklése 27-ről 5 százalékra, várhatóan mintegy 10 ezer forint megtakarítást jelent majd egy év alatt egy 4 fős család számára. A belsőségek - sertés és baromfi - fogyasztásánál az áfa csökkentése jövőre további 1000-1500 forint megtakarítást jelent majd a családoknak - mondta Czerván György.
Az áfacsökkentés hatása egyébként leginkább a sertéságazatban mérhető, ugyanis jövőre az általános forgalmi adó mérséklése - a sertés élelmezési célú melléktermékeivel és a belsőségekkel együtt - a teljes termékpályára kiterjed. Vagyis az áfacsökkentés hatását a fogyasztók minden végtermék esetében érzékelhetik az árakban, így a saját pénztárcájukon. A hal áfájának csökkentésétől szintén azt várják, hogy Magyarországon emelkedik majd a halfogyasztás. Ma ugyanis egy ember évente Magyarországon 6,0-6,2 kilogramm halat fogyaszt, míg az unióban átlagosan ez a mennyiség meghaladja a 20 kilót.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Arról is beszélt, hogy a vásárlók az áfacsökkentéssel a korábbi árhoz viszonyítva mintegy 17-22 százalékkal kapták olcsóbban az áfamérséklést követően az adott árut, mint korábban. Czerván György jelezte: a tárcának vannak javaslatai az általános forgalmi adó mérséklésére. Az áfacsökkentés folytatására azonban csak a költségvetés teherbíró képességének ismeretében kerülhet sor. Konkrétumokat ugyanakkor nem mondott a lehetséges következő árucsoportokról, nem zárta ki ugyanakkor, hogy ebben a körben legyen a kenyér és a pékáru is.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








