6 °C Budapest
Sanghaj, Kína - 2025. június 21.: POP MART Labubu játékbolt emberekkel

Összeomlott a Labubu-őrület? Kiderült, mi áll az árzuhanás mögött!

2025. október 22. 12:44

A Labubu játékfigurák másodpiaci árának csökkenése inkább a kínálat növekedésével, mintsem a kereslet visszaesésével magyarázható, miközben a Pop Mart bevételei továbbra is meredeken emelkednek. - számolt be a Reuters.

A 22 éves Kasidit Teerawiboosin, aki Thaiföldön a Pop Mart játékok viszonteladójaként tevékenykedik, arról számolt be, hogy a korábban könnyen profitot hozó Labubu figurák másodpiaci árai "nagyon, nagyon gyorsan csökkennek".

A Pop Mart "The Monsters" sorozatába tartozó Labubu figurák az első félévi bevétel több mint egyharmadát tették ki, miközben az eladások meredeken emelkedtek olyan hírességek rajongásának köszönhetően, mint Lisa a Blackpink K-pop csoportból, Rihanna énekesnő és David Beckham - számolt be a Reuters.

A kínai Qiandao műjáték viszonteladói platform adatai szerint az áprilisban bevezetett "Luck" Labubu figura ára júniusban tetőzött 500 jüan (70,20 dollár) felett a másodpiacon, de mostanra 108 jüan körülire csökkent. A sorozat más karaktereinek árai már a hivatalos Pop Mart üzletek árai alá estek.

A befektetők gyorsan a hűlő keresletre fogták a viszonteladási árak csökkenését, ami a Pop Mart részvényárfolyamának mintegy 25%-os esését eredményezte az augusztusi csúcsokhoz képest. Az elemzők és maga a vállalat azonban azt állítják, hogy a probléma inkább a kínálat növekedése, nem pedig a kereslet csökkenése.

A Pop Mart közlése szerint idén megtízszerezte a plüssjátékok, köztük a Labubu figurák kínálatát, és havonta körülbelül 30 millió darabot gyárt.

"Ez hasonló a koncertjegyekhez" – mondta Sid Si, a Pop Mart ügyvezető igazgatója és társüzemeltetési vezetője a Reuters Labubu viszonteladási értékével kapcsolatos kérdéseire. "A rajongók gyakran túlárazott jegyekért versengenek, mert a helyszínek nem tudnak több ülőhelyet biztosítani a megnövekedett kereslet kielégítésére, de a Pop Mart esetében van egy döntő különbség – proaktívan növelhetjük a kínálatot a keresleti nyomás enyhítésére."

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A Morningstar elemzője, Jeff Zhang szerint a csökkenő viszonteladási árak "potenciálisan" jelezhetik a kielégített keresletet, de a megnövekedett kínálatot is, figyelembe véve, hogy a viszonteladók valószínűleg jelentős részét tették ki az elsődleges piaci eladásoknak.

A Pop Mart bevételei július-szeptemberben akár 250%-kal is nőttek, meghaladva az év első felének 204,4%-os növekedését, derül ki egy tőzsdei bejelentésből.

A Morgan Stanley elemzői egy szeptemberi ügyfélközleményben megjegyezték, hogy "a másodpiaci árak nem tükrözik hatékonyan a valós keresleti-kínálati helyzetet", különösen a Pop Mart idei erőfeszítései fényében, amelyek a spekuláció korlátozására irányultak, és "erre a mutatóra túlzottan támaszkodva félrevezető következtetésekre juthatunk".

A feltörekvő karakterek, mint a "Twinkle Twinkle" és a nemzetközi terjeszkedés lehetősége továbbra is fontos tényezők a Pop Mart növekedése szempontjából, állítják a Morgan Stanley elemzői.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
A kommentkezelési szabályzatot itt találod.
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 20. szombat
Teofil
51. hét
December 20.
Sangría nap
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?