Ha sikerrel jár Debrecen uniós pályázata, teljesen új szintre léphet a város vízgazdálkodása és zöldinfrastruktúrája. A Civaqua Plusz program több milliárd forintos fejlesztésekkel reagálna az...
Rengeteg magyar él tévhitben a fenyőválasztás kapcsán: ez akadályozza őket a helyes döntésben
Az élő karácsonyfa környezetbarátabb választás, mint a műfenyő – állítja a HUN-REN Ökológiai Kutatóközpont szakértője. Aszalós Réka tudományos munkatárs szerint a hazai ültetvényeken termesztett fenyők nemcsak ökológiai, hanem társadalmi szempontból is előnyösebbek az importált műfenyőknél - írja az Infostart.
Az ünnepek közeledtével minden évben újra felmerül a dilemma: élő vagy műfenyő kerüljön az otthonokba. A környezetvédelmi szakértők szerint az érvek egyértelműen a valódi fenyőfák mellett szólnak. Aszalós Réka, a Magyar Kutatási Hálózat Ökológiai Kutatóközpontjának tudományos munkatársa az InfoRádióban részletesen ismertette az ökológiai szempontokat. A műanyag karácsonyfák komoly környezeti terhet jelentenek. Előállításuk és szállításuk jelentős erőforrás- és energiafelhasználással jár, ráadásul döntő többségüket Kínából importálják. Alapanyaguk jellemzően polivinil-klorid, amely a természetben nem bomlik le, idővel környezetszennyező hulladékká válik. Aszalós Réka megfogalmazása szerint ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy "szemétgyártással jár együtt".
Érdekes szempont, hogy az üvegházhatású gázok kibocsátása alapján a műfenyő csak akkor válhat versenyképessé, ha legalább egy évtizeden át ugyanazt a darabot használják. Ez azonban még így sem ellensúlyozza a műanyaghulladék jelentette környezeti problémát.
Fontos tisztázni egy elterjedt tévhitet: a karácsonyi célra értékesített fenyőfák nem természetes erdőkből származnak. Speciális ültetvényeken nevelik őket, amelyek Magyarországon elsősorban Zala és Vas vármegyében találhatók, összesen néhány ezer hektáron. A szakértő hangsúlyozta, hogy félrevezetik az embereket azok, akik azt állítják, hogy az élő fenyő kivágásával és megvásárlásával a természetes erdőket rombolják.
A hazai fenyőültetvények társadalmi jelentősége sem elhanyagolható. Mintegy 600–700 magyar család megélhetését biztosítják ezek a kistermelői és családi vállalkozások. Emellett ezek a területek ökológiai szempontból is értékesebbek, mintha intenzív mezőgazdasági művelés alatt állnának. A fenyőfák akár egy évtizeden keresztül is hozzájárulnak a biodiverzitás fenntartásához, kedvező élőhelyet biztosítanak a talajmikrobáknak, gombáknak, madaraknak és más élőlényeknek.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A környezettudatos vásárlók számára Aszalós Réka gyakorlati tanácsokat is megfogalmazott. Elsősorban magyarországi vagy közeli országokban termesztett fát érdemes választani, ne pedig olyat, amelyet például Hollandiából importáltak. Így nemcsak a helyi gazdaságot támogatják, hanem a szállításból eredő károsanyag-kibocsátást is csökkentik.
Az ünnepek után a fenyőfák megfelelő hasznosítására is oda kell figyelni. A szakértő szerint érdemes elkerülni, hogy a fák kommunális hulladékként végezzék. Feldarabolva komposztálhatók, mulcsként vagy talajtakaróként újrahasznosíthatók. Ha erre házilag nincs lehetőség, olyan gyűjtőhelyre célszerű elszállítani a fákat, ahol biztosított a komposztálásuk.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








