Az év utolsó heteiben a gazdasági, társadalmi és piaci folyamatok egyaránt kiemelt figyelmet kaptak, miközben a karácsonyi készülődés és az év végi kiadások új kihívásokat...
A PepsiCo visszalépett a 2030-ra kitűzött környezetvédelmi céljától, amely szerint csomagolásainak 20 százalékát újratölthetővé tette volna, emellett csökkentette az új műanyagok használatának visszaszorítására és az újrahasznosított anyagok növelésére vonatkozó vállalásait is.
A környezetvédő szervezetek élesen bírálják a döntést, különösen mivel a Coca-Cola, a világ legnagyobb műanyagszennyezője, tavaly decemberben hasonló visszalépést jelentett be. A Break Free From Plastic nemzetközi hálózat és több környezetvédő szervezet – köztük a Greenpeace, az Oceana és a Plastic Pollution Coalition – szerint ez a lépés tovább növeli a műanyaggyártást, súlyosbítja az óceánok szennyezését, és hozzájárul a mikroműanyagok terjedéséhez - írja a Humusz.
Lisa Ramsden, a Greenpeace USA óceánkampány-koordinátora szerint a PepsiCo az utolsó nagy szennyező, amely feladja újrahasználati céljait, ami egyértelműen több műanyagszennyezést és mikroműanyagot eredményez majd. Hangsúlyozta, hogy a nagyvállalatok önkéntes vállalásai helyett rendszerszintű, jogilag kötelező szabályozásra van szükség.
Dianna Cohen, a Plastic Pollution Coalition társalapítója emlékeztetett arra, hogy a Pepsi korábban üvegpalackokat használt és helyben hígítható szörpöket forgalmazott, tehát van tapasztalata a műanyagmentes csomagolások terén.
Az újratölthetőség azt jelenti, hogy a csomagolást – például palackokat vagy dobozokat – visszagyűjtik, megtisztítják, majd újratöltve ismét forgalomba hozzák, így elkerülve, hogy egyszer használatos hulladékká váljanak. A szakértők szerint a vállalati célkitűzések gyakran inkább PR-fogásként szolgálnak, mintsem valódi elköteleződést jelentenének, hiszen következmények nélkül visszavonhatók.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Matt Littlejohn, az OCEANA alelnöke szerint a Pepsi partnereinek – fogyasztóknak, alkalmazottaknak és befektetőknek – nyomást kell gyakorolniuk a cégre a fenntarthatóbb csomagolási modellek érdekében. A kutatások szerint már 10 százalékos növekedés az újratölthető csomagolások arányában több mint egy billió egyszer használatos palack megtakarítását eredményezné, ami 153 milliárd darabbal kevesebb műanyagpalackot jelentene az óceánokban.
A fogyasztók számára a júliusban kezdődő műanyagmentes hónap jó alkalom lehet a tudatos vásárlásra, a műanyagmentes megoldások előnyben részesítésére és azon márkák elkerülésére, amelyek nem tesznek eleget a fenntarthatóságért.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








