A Praktiker országos hálózatában bevezeti a qvik mobilfizetést, a vásárlók így még több lehetőség közül választhatnak, ha bankkártya nélkül szeretnék rendezni a vásárlást.
Érik az összeomlás a hazai futárszolgálatoknál: egyre több magyar futhat a csomagja után, óvatosan a rendeléssel
Az online vásárlások népszerűségének növekedése komoly kihívások elé állította a kézbesítő cégeket a nyári szabadságok alatt. Az Egyenlő.hu modern szakszervezet szerint egyre több vásárló kénytelen személyesen átvenni a megrendelt csomagokat a nyári szezonban. A probléma mögött a munkaerőhiány és a logisztikai rendszerek elégtelensége áll, amelyek sürgős megoldásokat igényelnek.
Az utóbbi időben az online vásárlások iránti kereslet robbanásszerű növekedése komoly kihívások elé állította a kézbesítő cégeket. Az Egyenlő.hu modern szakszervezet arra figyelmeztetett, hogy a nyári szezonban egyre gyakoribbá vált, hogy a házhoz rendelt csomagokat nem kapják meg időben a vásárlók, hanem maguknak kell értük menniük.
A fővárosban és több vidéki településen is elterjedt jelenséggé vált, hogy az ingyenes házhoz szállítást ígérő webáruházak nem tudják teljesíteni vállalásaikat. A futárcégek ugyanis gyakran kénytelenek csomagpontokon vagy automatákban elhelyezni a küldeményeket, amiről csak később értesítik a vásárlókat - írja az Economx.
A probléma hátterében az általános létszámhiány áll, amely különösen a szabadságolások időszakában okoz logisztikai fennakadásokat és mindennapos feszültségeket. Bubenkó Csaba, az Egyenlő.hu modern szakszervezet elnöke elmondta, az elmúlt napokban több ismert futárcég alkalmazottai fordultak segítségért a szakszervezethez. A sofőrök gyakran már munkakezdéskor szembesülnek azzal, hogy kevesebb ember áll rendelkezésre, emiatt fejenként 180-200 csomagot kell kiszállítaniuk naponta.
A létszámhiány miatt egyre gyakoribbá vált az is, hogy belső utasítás alapján bizonyos ingyenes csomagokat nem visznek ki lakcímre, hanem gyűjtőpontokon hagyják őket. Ez rengeteg kellemetlenséget okoz mind a futároknak, mind pedig a vásárlóknak. A sofőrök fix körzeteket látnak el, ahol már jól ismerik őket az ügyfelek. Nem ritka, hogy felháborodott telefonhívásokat kapnak olyan vevőktől, akik rajtuk keresik csomagjaikat vagy elégedetlenkednek amiatt, hogy házhoz szállítás helyett sms-t kapnak arról: nekik kell begyűjteniük küldeményüket. Szakértők szerint sürgős intézkedésekre van szükség ahhoz, hogy enyhítsék a munkaerőhiányt és javítsák a logisztikai folyamatokat. Az egyik lehetséges megoldás lehetne például új munkavállalók toborzása és képzése, valamint rugalmasabb munkarend bevezetése.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








