Ahogy közeledik a karácsony, egyre több áruház kínál 0%-os THM-mel elérhető áruhiteleket.
Ezekre az elektronikai termékekre keres a legtöbb magyar: mégis mit akarnak ennyien, ennyire?
Toronymagasan vezeti a keresési toplistát az elektromos roller és az okosóra az elektronikai webáruházak kulcsszavai között, ez derült ki a BP Digital friss esettanulmányából. Érdekesség, hogy az EMAG-nak átlagosan közel ötször akkora organikus forgalma van, mint a ranglistán második Media Marktnak. Szesztay Péter SEO-szakértő szerint az eredmények rávilágítanak arra, hogy profi keresőoptimalizálással a kisebb webshopok előtt is hatalmas kiugrási lehetőség áll.
Az elektronikai webáruházak is kiélezett küzdelmet folytatnak egymással nap mint nap annak érdekében, hogy minél előkelőbb helyen szerepeljenek a keresőoldalak találati listáin. A BP Digital, SEO ügynökség legfrissebb kutatásában egyebek mellett arra kereste a választ, hogy a webshopokon szereplő kulcsszavak közül melyekre van a legnagyobb keresési mennyiség egy adott hónapban.
Az októberi esettanulmány helyenként meghökkentő statisztikákkal szolgált, azt ugyanis talán csak kevesen találták volna ki elöljáróban, hogy elektromos rollerre és okosórára szűrnek havi átlagban a legtöbben a vizsgált kulcsszavak közül. Míg ezekre egyaránt 60 500 keresés érkezett, úgy smart tv-re például mindössze tizedennyi.
A képzeletbeli dobogó harmadik helyén az iPhone 14 Pro kulcsszó szerepel közel 50 ezer kereséssel, a top 10-be pedig még a vezeték nélküli fülhallgató, a robotporszívó, a tablet, az indukciós főzőlap, a Gamer laptop, az Iphone 15 Pro, és a Macbook Air fért be, utóbbi már kevesebb mint 10 ezres keresési számmal.
Ha sorrendbe helyezzük a top piaci szereplőket az organikus forgalmuk alapján, akkor az iparág legnagyobbja, az emag.hu átlagban havi több mint 6,7 millió organikus látogatót tudhat magáénak, közel ötször annyit, mint a második Media Markt és több, mint hatszor annyit, mint a harmadik Euronics. A lista másik végén az általuk vizsgált legkisebb organikus forgalommal rendelkező webshopra, a 4kshop.hu-ra körülbelül csak valamivel több mint háromezer ilyen látogató érkezik havonta.
Hogyan érhető el könnyebben a célközönség a keresőkben?
Szesztay Péter, a BP Digital alapítója, ügyvezetője elmondta, a keresőoptimalizálás az a módszertan, amikor egy weboldal tulajdonosa segít abban, hogy a userek minél jobb találatokat kapjanak. Ez egy abszolút win-win helyzet, hiszen ha egy felhasználó rákeres, hogy fehér iPhone 15-t akar venni, nem rózsaszín androidos készülékeket lát majd maga előtt.
A Google ilyen szempontból elég igazságos, azokat teszi előre, akik a keresési szándékot kielégítik. Előre feltérképezhető, hogy milyen keresések vannak egy-egy témában, erre tudunk a weboldal tulajdonosaként hatékonyan reagálni, hogy aki árra keres, az az árat lássa, aki pedig véleményekre, az a véleményeket
– magyarázta.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A SEO-szakértő szerint ez nem csak a multik malmára hajtja a vizet, hanem a kisebb webáruházaknak is nagy kiugrási lehetőség. Sokan csupán nem fektetnek bele elég energiát, hogy egy-egy releváns kulcsszóra legyen aloldaluk, vagy készítsenek rá blogcikket, pedig így vásárlók tucatjaitól, de lehet, hogy százaitól, ezreitől esnek el.
Felhívta arra is a figyelmet: már nem igaz, hogy minél több linkje van egy oldalnak, annál jobb eredményt tud elérni, a linkfarmok ma egyáltalán nem működnek, sőt, ha a Google ezt detektálja, akár büntetést is adhat, tehát nem érdemes kockáztatni.
Nulladik lépésben érdemes mérlegelni azt, hogy mivel mekkora forgalmat lehet szerezni. Az elektromos roller például viszonylag drága, a magasabb profittartalmú termékek közé tartozik, tehát a keresőoptimalizálása is biztosan megtérül majd. Továbbá fontos tudni azt is, hogy a keresések működési elve alapján minél összetettebb egy kulcsszó, annál kisebb a verseny, tehát ha egy kisebb webáruház hosszú kulcsszavakra próbál jól optimalizálni, akkor hamarabb elérheti a saját célközönségét
– fogalmazott.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Mire használnád a lakástakarék-megtakarításodat?
Milyen szempontok fontosak egy megtakarítás kiválasztásánál?
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.