Sokan hiszik, hogy erre a járműre nem kell kötelező biztosítást kötni: nagyon tévednek
Az ellenőrzés nehézségei miatt piaci becslések szerint országos szinten csupán az érintett járművek harmada rendelkezik az előírt biztosítással.
Az ellenőrzés nehézségei miatt piaci becslések szerint országos szinten csupán az érintett járművek harmada rendelkezik az előírt biztosítással.
Összegyűjtöttük, mit hozhat a KRESZ változás 2025-ben, mit tudunk eddig a tervezett módosításokról.
Farkas Károly, a Magyar Autóklub Közép-Dunántúli Regionális Szervezetének elnöke szerint az új KRESZ szigorításokat hozhat az elektromos rollerek és kerékpárok használatában.
A bírói gyakorlat egyértelmű: az elektromos roller gépi meghajtású járműnek minősül, így azzal is elkövethető az ittas járművezetés.
Emelkedik az elektomos rollerekkel közlekedők által okozott, személyi sérüléssel járó balesetek száma.
A győri nyomozók a lakosság segítségét kérik az elkövetők azonosításához.
Ebbe a kategóriába tartozik több mikromobilitási eszköz is, melyek legnagyobb csoportját az e-rollerek jelentik.
Tízből hét-nyolc rollerbalesetnél felmerül az alkoholfogyasztás, az esetek 90 százalékában pedig a rolleres a vétkes fél
A biztosítás igazolását mindig magunknál kell tartanunk, és a bérlésnél is tudnunk kell, hogy arra a járműre kötöttek-e biztosítást.
Ezekkel a járművekkel is könnyen lehet akár milliós károkat is okozni, ezért sem árt a biztosítás.
Az új szabályozás fontos mérföldkő, azonban nem ad választ minden nyitott kérdésre, hiszen a jelenleg használt ilyen eszközök többsége nem esik bele ezekbe a kategóriákba.
Várhatóan drágulni fognak a bérelhető elektromos rollerek, hiszen elérik azt a súlyhatárt, amivel már beleesnek a biztosítani való járművek körébe.
A városi és a vidéki közlekedést is átalakítja az elektromos rollerek dinamikus terjedése.
A változás nemcsak a rollerezők, hanem minden közlekedő számára fontos lesz, hiszen a jövő közlekedési rendszerének meghatározó elemeivé válhatnak az elektromos rollerek.
Külön kategóriát képeznek majd azok a mikromobilitási járművek, amelyekre július közepétől szintén kötelező biztosítást kell majd kötni.
Több tanácsot is ad a Jövő Mobilitása Szövetség: ezek közül az egyik legfontosabb, hogy télen különösen fontos a láthatóság a biciklivel, rollerrel közlekedőknek.
Az e-roller óriási üzlet az üzemeltető cégnek, eközben nagy problémát okoz a városi közlekedésben, szennyező és nehezen szabályozható.
Toronymagasan vezeti a keresési toplistát az elektromos roller és az okosóra az elektronikai webáruházak kulcsszavai között.
"Az elektromos rollerekkel kapcsolatos szabálysértések annyira gyakoriak, hogy a rendőrök számának egyik napról a másikra történő megemelése sem oldotta volna meg a problémát" - közölte a máltai közlekedési miniszter.
Egyre több az e-rolleres baleset, miután nincsen szabályozva, hogy ki és hogyan használhatja azokat. Az RTL információi szerint nemsokára jöhet a KRESZ-szabályozás.