Bod Péter Ákos szerint a felgyűlt államháztartási bajok miatt attól kell tartanunk, hogy 2024 végére ismét rákapcsol az áremelkedés.
Az elmúlt időszakra jellemző inflációs környezet és romló gazdasági kilátások miatt a vásárlói igények is megváltoztak, az élelmiszerboltoknál a választás legfontosabb tényezőjévé az ár vált, és egyre többen keresik, és igénylik az akciókat. A Lidlnél például a heti kedvezményeket hirdető szórólap már online érkezik, és az áruházlánc applikációját is egyre többen használják.
Jelentősen romlott a hazai háztartások anyagi helyzete az egy évvel korábbihoz képest az NN Biztosító megbízásából készült, reprezentatív felmérés szerint. A 18-65 év közötti internetezők 29%-a sokkal, 38%-a pedig kicsit rosszabbnak értékeli pénzügyi helyzetének változását az elmúlt fél évben. A megkérdezettek többsége a válság hatására elsősorban az étkezésen próbál spórolni: 65% olcsóbb élelmiszert vásárol, 55% egyszerűbb és olcsóbb ételeket készít, de sokan (42%) – főként a 30-39 éves korosztály tagjai – inkább otthon főznek az étterem vagy a házhoz rendelés helyett.
Online keresik az akciókat
Az elmúlt időszakban nagymértékben megváltozott a médiakörnyezet, és az emberek nagy része ma már különböző digitális csatornákat használ információszerzés céljából, mit, hol és mennyiért lehet a legkedvezőbb áron megvásárolni.
A Lidl a fogyasztói igényekre, vagyis a promóciós termékek iránt megnövekedett keresletre reagálva hetente változó akciós termékekkel várja a vásárlókat, akik a Lidl Plus applikációt letöltve további kedvezményeket érvényesíthetnek.
„A Lidl Magyarország már régóta erősíti online jelenlétét, így a vásárlókat évek óta arra ösztönzi, hogy iratkozzanak fel az áruházlánc elektronikus hírlevelére, hogy értesülhessenek az akciókról, figyeljék az akciós újságok digitális változatait a weboldalon, vagy használják az áruházlánc okostelefonos applikációit, ahol szintén megtalálhatóak online az akciós szórólapok” – mondták a Pénzcentrum kérdésére az áruházláncnál.A Lidl app további előnye, hogy bevásárlólista funkcióval is rendelkezik, így a vásárlók egyszerűen rögzíthetik, hogy mely terméket szeretnék megvásárolni. A Lidl Plus alkalmazással pedig a vásárlók a szórólapon meghirdetetten túl, heti 10-12 extra kedvezményt is érvényesíthetnek az áruházakban.
A regisztrációt követően elérhetővé válik a digitális hűségkártya és ezzel együtt számos szolgáltatás – például speciális kuponok -, amely megkönnyíti és leegyszerűsíti a bevásárlást.
Az akciós újságban szereplő kedvezményeken felül a Lidl Plus felhasználói hetente átlagosan 10-12 extra százalékos vagy fix összegű kuponnal spórolhatnak a bevásárlás során és minden vásárlást követően kaparós nyereménykártyát kapnak, amellyel további kedvezményekhez juthatnak
– tették hozzá.
A vállalat folyamatosan fejleszti az alkalmazást, hogy további kedvezményeket kínálhasson vásárlóinak. Ennek apropóján indult el a Kupon Plus kampány is, ami bizonyos összeghatárok elérését követően ajándék terméket vagy extra számla végi kedvezményt biztosít a vásárlóknak. Emellett időről-időre pontgyűjtő nyereményjátékot is szerveznek, mellyel további kedvezményeket lehet kapni. Ezen felül a kedvenc áruház megjelölésével a felhasználó külön értesítést kap az egyedi bolti akciókról, amelyet csak az érintett áruházban hirdetnek meg.
Akár 3500 tonnával kevesebb papír
A nyomtatott szórólapok csökkentése mellett az áruházlánc folyamatosan erősíti online aktivitását, hogy az akciós szórólapok esetében egyre több vásárló részesítse előnyben a digitális változatot, megóvva ezáltal is a környezetet. Így idén akár 3500 tonnával mérsékelhetik papírfelhasználásukat. Ugyanakkor a nyomtatott szórólap – a postaláda helyett – az áruházakban továbbra is elérhető azok számára, akik ragaszkodnak a hagyományos papír alapú újsághoz.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az oroszoknak még több harci robot kell
- Sakkvilágcsúcsot döntött egy nigériai játékos - videó
- Kínai Nagydíj: Verstappené a Red Bull 100. pole pozíciója
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó