Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Benne vagyunk az adventi időszakban, de ez a korábbi években nem jelentette azt, hogy el is kezdik az emberek a karácsonyi ajándékok beszerzését – mégis úgy tűnik, hogy ebben az évben többen vannak azok, akik már most ajándékokat böngésznek a neten és a boltokban, sőt sokan alaposabban körülnéznek vásárlás előtt, mint korábban. A Bónusz Brigád és a GKID közös kutatásában azt vizsgálta, hogyan vásárolunk idén, miben térnek el szokásaink a korábbi évekhez képest?
Úgy tűnik, sokan az idővel kelnek versenyre: a kutatásban részt vevő 1339 internethasználó több mint negyede (27%) úgy érzi, hogy a folyamatos áremelkedések miatt korábban kell elkezdeni a beszerzéseket, így talán jobb áron juthatnak a vágyott ajándékokhoz.
Szintén az alaposabb átgondolást jelzi, hogy idén a válaszadók közel harmada mondta azt, hogy a korábbinál sokkal körültekintőbb a lehetőségek felmérésekor, és akár ár-összehasonlító oldalakat is használ, hogy a legjobb áron tudja beszerezni az ajándékokat. A gazdasági körülmények hatással vannak a karácsonyi vásárlási szokásokra – mindössze a válaszadók tizede nem tervez változtatni az ünnephez kapcsolódó beszerzési szokásain a körülmények ellenére sem.
Kupont a 25-29 éves korosztályban közel minden ötödik válaszadó fog ajándékba adni, de összességében más korosztályok is szívesen adnak ajándékba élményre vagy más szolgáltatásra felhasználható bónuszt, kupont, hiszen így rugalmasan választhatók az időpontok. Azok közül, akik idén karácsonykor adnak kupont ajándékba, 38 százalékuk élményre beváltható bónuszt, 33 százalék pedig termékkupont fog ajándékozni szeretteinek.
A nők körében az élménykuponok a legnépszerűbbek (40%), míg a férfiak inkább a termékkupont ajándékoznak szívesen. (43%) A 30-39 év közötti korosztályban nagyon népszerű ajándék az utazási kupon, több mint negyedük emellett teszi le a voksát idén karácsonykor – a Bónusz Brigád értékesítési adataiból is az látszik, hogy az 1-2 napos utazások, gyors feltöltődések igen népszerűek, akár ajándékbónuszok formájában is.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Más változások is tapasztalhatók a vásárlási szokásokban: a válaszadók 18 százaléka kizárólag akciók ideje alatt vásárol idén. A válaszadók 14 százaléka azt mondta, hogy ebben az évben a korábbinál kevesebb rokonnak/barátnak tervez vásárolni, míg 15 százalékuk bár ugyanannyi embert lep meg, mint tavaly, de nekik kisebb értékű ajándékkal készül.
Bár a Bónusz Brigád és a GKID kutatásából az derült ki, hogy bár a válaszadók alapvetően optimisták, azért rengeteg stresszel járnak az idei ünnepek: a legtöbb embert (33 százalék) az anyagi lehetőségeinek szűkössége tölti el feszültséggel: hogy miből veszi idén az ajándékokat és hogy mennyire megdrágult minden. A válaszadók 7 százalékát a karácsonyi menü ára is stresszeli, de jó hír, hogy a válaszadók közel fele semmi miatt nem aggódik idén sem, sőt minden ötödik válaszadó számára a karácsony semmiféle stresszt nem okoz, kifejezetten örömöt, pihenést, feltöltődést jelent az ünnep.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Elköltözik Szemesről a legendás balatoni filmfesztivál
- Újabb drón roncsait találták meg román területen
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt
- Fábián László: nem elérhetetlen cél a kétszáz fős magyar csapat a párizsi olimpián
- Félhavi eső szakadt több hazai térségre
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea