Még ha ebből a pontból most nem is látszik, óriási átalakuláson megy éppen keresztül az élelmiszeripar.

Nagyon sok olcsóbb, saját márkás terméket veszünk, elindult a "lefele vásárlás"
Mint lapunk is többször beszámolt róla, májusban 10,7 százalékkal nőttek a fogyaszói árak az előző év azonos időszakához képest. Ez újra megdobta az élelmiszerek árát, és már most is látható, hogy a magyarok elkezdtek lefelé vásárolni, vagyis a prémium termékek helyett egyre gyakrabban veszik le a polcról az olcsóbb, saját márkás élelmiszereket - írja körképében a Világgazdaság.
A SPAR-nál azt mondják: elképesztően megemelkedett a saját termékek forgalma az üzletekben.
Az eladások a mennyiség szempontjából egyelőre nem mutatnak változást, de a trendek alapján azt látják, hogy elindult az úgynevezett lefelévásárlás, azaz például a drágább brandtermékek helyett sok esetben az olcsóbb, de ugyanolyan jó minőségű saját márkát választják a vásárlók. Ezt támasztja alá, hogy a saját márkás termékek aránya forgalmi szempontból 25 százalék körül mozgott éveken keresztül, ám idén ez az arány már meghaladta a 30 százalékot
- fogalmazott Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs igazgatója a lapnak.
A SPAR részéről Heiszler Gabriella, az üzletlánc ügyvezető igazgatója a Pénzcentrumnak nyilatkozott a napokban: elmondta, hogy a száguldó élelmiszerár-infláció után valóban lehet látni a lefelé vásárlást.
Beszélhetünk az energiaárakról, az ukrán háborúról, ezek mind hatással vannak az árakra. A KSH szerint 15,6 százalék az áprilisi élelmiszer-infláció. Ez eleve olyan környezetet teremt fogyasztói szempontból, hogy elindul az úgynevezett „lefelé vásárlás”. Ha nem a drága brand-terméket veszi meg, hanem az olcsóbb saját márkát, ez nekünk is azt jelenti, hogy szűkül az árrésünk. Iszonyatosan sok hatás érvényesül egyszerre. Nekünk is az az egyik legnagyobb nehézség a jelen helyzetben, hogy már nem tudjuk, hogy a rengeteg hatás vagy intézkedés közül igazán melyik mire hat. De ez valószínűleg minden iparágban így van, nem csak a kiskereskedelemben.
- mondta a SPAR ügyvezető igazgatója az inflációról és az árak emelkedéséről.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
De folyamatosan monitoroznak más láncok is: a Lidlnél azt mondják, természetesen figyelik a vásárlói igényeket, és a kínálatot is ennek megfelelően alakítják.
A vásárlási szokásokat vizsgálva azt látjuk, hogy az emberek tudatosabban vásárolnak, és jobban megválogatják, mire adnak ki pénzt. Saját márkás termékeink rendkívül keresettek vásárlóink körében, mivel amellett, hogy olcsóbbak, kiváló minőséget nyújtanak
- mondta az áruházlánc részéről Tőzsér Judit, vállalati kommunikációs cégvezető.
A hipermarketek arról számoltak be, hogy már a magasabb jövedelműek is egyre inkább a saját márkás termékeket keresik, itt is folyamatosan érezhető az eltolódás ebbe az irányba. Az Auchannál pedig azt hőzták alá, hogy az elmúlt időszakban látható a vásárlói kosár termékszám-csökkenése, tehát tudatosan kevesebb dolgot vesznek az emberek. Emellett azt is tapasztalják, hogy a vásárlók szívesebben választják a jó ár-érték arányú saját márkás termékeket.

Ezért szegényedett el temérdek magyar: stabilan 24 ezer most az a bevásárlás, ami 17 ezer volt 2 éve
Augusztus óta szűk 24 ezer forintba kerül az a nagy bevásárlás, ami két éve még stabilan 17 ezer forintba került.
A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
A Black Friday után itt a Green Friday: mutatjuk, milyen akciók várnak
A túlfogyasztásra hívja fel a figyelmet a Mastercard kampánya.
-
Karácsonyi készülődés a PENNY-vel (x)
Szívhez szóló videóval is köszönti a vásárlókat az üzletlánc
- Sztárjátékos távozik Debrecenből
- Vasárnaptól másképp járnak a vonatpótló autóbuszok
- Kyrgios 2024-ben sem játszzik az Australian Openen
- Új HÉV-megállót jelentettek be
- Karácsonyi nappali a lullai buszmegállóban, ha nem látja, nem hiszi el
- Oroszország és Észak-Korea erősödő együttműködéséről tárgyaltak az Egyesült Államok, Dél-Korea és Japán nemzetbiztonsági tanácsadói
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


