3 °C Budapest
Na, ez tényleg durva: így csapják be a vásárlókat a ruhaüzletekben

Na, ez tényleg durva: így csapják be a vásárlókat a ruhaüzletekben

2022. május 30. 17:04

Nem ritka, hogy az üzletek  pszichológiai trükköket vetnek be annak érdekében, hogy minél többet vásároljunk. Ha tisztában vagyunk vele, mik ezek, könnyebben elkerülhetjük a csapdákat.

Azt nyilván mindenki sejti, hogy a kirakatokban nem véletlenül szerepelnek az adott színek, nem véletlenül hallunk egy bizonyos zenét a boltban, vagy érzünk épp egy adott illatot, amikor belépünk, mégis érdemes utánajárni, miben is állnak ezek a trükkök.

A Brightside egyik írója két neves márka üzleteiben is dolgozott  éveken keresztül, a Femcafé az ő tapasztalatai alapján összeszedte, hogyan igyekeznek az üzletek "átverni" a fogyasztókat apró, de hatásos csábító módszerekkel, amiknek valószínűleg mindannyian rendszeresen bedőlünk.

A hatalmas piros "sale" jelzések az óriási, adott esetben a végső leárazásokat takarják, az erős szín pedig egyfajta aggodalmat, sürgősséget kelt az agyban, hogy azonnal cselekedni kell. 

A próbababák mindig teljesen fel vannak öltöztetve. Ez azért van, mert ha valakinek megtetszik egy ruhadarab és látja, hogyan tudja szettben elhelyezni azt, akkor nagy eséllyel a babán lévő többi darabot is megveszi hozzá.

Az üzletek célja, hogy minél több időt tölts el ott, ezért is próbálnak lelassítani minket: a látszólag minden logika nélkül szétszórt asztalok, ruhaállványok lényege, hogy minél többfelé legyenek a holmik és keresgetni kelljen őket.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Legtöbbször az üzletek a leárazott szekciót a bejárathoz és a próbafülkéhez közel helyezik el. Ez azért van, hogy amint belépsz, elmerülj a keresgélésben, és még mielőtt próbálnál, még egyszer nekiállj válogatni. Ezzel "biztosítva", hogy többet vásárolj.

A ruhaboltokban legtöbbször kellemes, virágos illatokat, menő zenéket és élénk színeket tapasztalunk, hogy növeljék a bennünk a boldogságérzetet, jól érezzük ott magunkat.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 14. vasárnap
Szilárda
50. hét
December 14.
Advent (3.)
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. december 13. 19:20