Semmilyen körülmények között nem térhetünk vissza az orosz fosszilis energiahordozóktól való függőséghez.

Döbbenetes dolgok derültek ki a magyarok ajándékozási szokásairól: a pandémia ebbe is beleszólt
„A karácsony nem lesz többet olyan, mint a járvány előtt” – a magyar válaszadók közel harmada egyetért ezzel az állítással egy friss fogyasztói felmérés szerint. A válaszok alapján háttérbe szorul a drága ajándékok miatti költekezés, különösen a hitelből történő ajándékvásárlást utasítják el az emberek.
Sokan már az elmúlt években is nyűgként élték meg a karácsony előtti költekezést, a pandémia és a recesszió pedig jó alkalmat teremtett arra, hogy felhagyjanak az extravagáns ajándékozás szokásával – ez szűrhető le az Intrum 2021-es Európai Fogyasztói Fizetési Jelentéséből (ECPR), ahol az ünnepekkel kapcsolatos tervekről is megkérdezték 24 európai ország fogyasztóit.
A felmérésen az európai válaszadók 36,79 százaléka mondta azt, hogy úgy gondolja, a karácsonyi ünnepek már sosem lesznek pontosan olyanok, mint a koronavírus-pandémia előtt. Magyarországon az európai átlaghoz hasonló az arány, 32,6 százalék gondolja így.
A további válaszokból kiderül, hogy különösen az ajándékozási szokások alakulnak át. Sok család idén kevesebb pénzt tervez költeni ajándékokra, és feltehetően a következő években is megtartják ezt a szokást. „Ennek nem egyedül a recesszió az oka, sokakban valószínűleg már régóta érlelődött ez az elhatározás” – mondta Deszpot Károly, az Intrum Magyarország értékesítési és üzletfejlesztési igazgatója. Mint rámutatott, a felmérésen az európai fogyasztók mintegy harmada (35,62 százaléka), a magyaroknak pedig 22,5 százaléka nyilatkozta azt, hogy az elmúlt években egyre jobban zavarta a karácsony előtti, a fekete péntekhez és hasonló napokhoz köthető túlfogyasztás.
„A tavalyi felmérésünkön az európai válaszadók közel fele mondta, hogy kevesebbet költ ajándékokra, mint tavaly, illetve, hogy zavarja őket a túlzásba vitt karácsonyi fogyasztás. A mostani válaszokból arra következtethetünk, hogy sokan lesznek, akik a jövőben sem az ajándékvásárlásra helyezik a hangsúlyt az ünnepek alatt” – mondta Deszpot Károly.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Visszatér a korábbi slágertermék: újra elérhető tőke- és hozamvédett befektetési alap a piacon
Fenntartható élelmiszergazdaság és energetika felpörgése akár 20 százalék hozamot is adhat 5 év alatt az OTP-nél.
-
Újra eljött a bankbetétek ideje?
Már 10 százalék feletti lekötött betét is van a piacon – a MagNet értékelte a helyzetet.
-
5+1 hasznos tanács a pénzügyileg tudatos vállalkozáshoz (x)
Elvárás, hogy a vállalkozó értsen a stratégiához, joghoz, személyügyhöz, értékesítéshez és a pénzteremtéshez. Utóbbihoz már létezik e-learning segítség is.
- Az éllovas Ferencváros nem bírt a sereghajtó Vasassal
- Erős földrengés rázta meg a török-iráni határ vidékét
- Tilos az egyetemi felvételi az afgán nőknek
- Egy pontra csökkent a címvédő Bayern előnye
- A sorompó miatt késnek a vonatok a Budapest-Hatvan-Miskolc vonalon
- Négyessel is milliomos lehetett a héten
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


