13 °C Budapest
Woman wearing medical mask choosing bread buns wrapped in cling film from shelve in bakery, blurred background. Side view housewife buying food during pandemic. Concept of shopping

Így változik a Lidl sajátmárkás termékeinek íze: a legtöbb vásárlónak fel sem tűnik a különbség

2021. október 14. 12:02

A magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját a Lidl, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal csökkenti a hozzáadott só- és cukortartalmat. A vállalat azóta számos termék esetében módosított a receptúrán, melynek köszönhetően éves szinten 2019-től immár 532,1 tonna cukorral és 42 tonna sóval kevesebbet használ fel és járul hozzá vásárlói egészségének megőrzéséhez.

A vállalat folyamatosan törekszik az egészséges és kiegyensúlyozott étrend támogatására és ez termékfejlesztési stratégiájának kialakításakor is meghatározó szempont volt. Só- és cukoroptimalizálási programjának alapja, hogy a magyar férfiak az ajánlott napi sómennyiség több mint háromszorosát, míg a nők több mint kétszeresét veszik fel. A túlzott hozzáadott cukorbevitel pedig túlsúly, illetve elhízás kialakulásához vezet, amely a diabétesz kialakulásában kockázati tényezőként jelentkezik. Ezért döntött úgy az áruházlánc, hogy 2025-re 20%-kal kevesebb hozzáadott cukor-és sómennyiséget használ fel saját márkás termékei körében. A folyamatos optimalizálás eredményeképpen só esetén a 2019-es 18 tonna megtakarítást 24 tonnára növelték, míg cukornál ez 196,3 tonnáról 335,8 tonnára nőtt.

A magyar emberek egészségének támogatása vállalatunk stratégiájának egyik alappillére. Termékfejlesztéseink során 2019-től már 532,1 tonna cukorral  és 42 tonna sóval kevesebbet használtunk fel az ízélmény befolyásolása nélkül, mellyel hozzájárultunk vásárlóink egészségének megőrzéséhez 

- mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője. A diszkontlánc október 14-től érvényes akciós újságjában külön felületet szentel arra, hogy edukálja a fogyasztókat. Emellett az érintett termékek listája megtekinthető a vállalat weboldalán is.

Az áruházlánc további fejlesztések révén arra is törekszik, hogy minél több terméke, minél nagyobb arányban tartalmazzon természetes összetevőket, tartósítószerek, ízfokozók, adalékanyagok, valamint színezékek hozzáadása nélkül.  A megbízható és egyre bővülő mentes termékkínálatával a speciális táplálkozási igényt követők számára is segítséget nyújt a vállalat. Vállalásait az áruházlánc a Lidl Táplálkozáskalauz című állásfoglalásában foglalta össze, mely a vállalat honlapján érhető el.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem