A magyar bortermelés világszinten sem elhanyagolható, a felvevőpiaca nagyrészt Európára korlátozódik, de Kanada, az USA és Kína is nagy értékben vásárol.
2013-ban indította el a Lidl Magyarország a „Lidl a magyar beszállítókért” elnevezésű programot. Ennek részeként 2014-ben életre hívta a Lidl Wine Expo Hungary-t, kimondottan a hazai borászatok helyzetbehozására, a magyar borok népszerűsítésére fókuszálva. A program mára oda fejlődött, hogy a vállalat tavaly 28,5 millió palack magyar bort adott el külföldön, 6 milliárd forint értékben. Ez a teljes magyar palackos borexport 33 százalékát jelenti, azaz minden harmadik palack magyar bort az áruházlánc értékesíti külföldön.
Egyre ismertebbek és népszerűbbek a magyar borok a nemzetközi piacon. Egy átlagos évben hárommillió hektoliter szőlőbor előállítására képesek a magyar borászatok, ebből kétmillió elfogy itthon, és egymillió kerül exportálásra.
Kevesen gondolnák, hogy a Lidl az egyik legnagyobb borexportőr
Az elmúlt években jelentősen megváltozott maga a piac is. Csak a Lidl Magyarország 28,5 millió liter magyar palackos bort értékesített, ami jelentős, 21 százalékos bővülést jelent az előző évhez képest. A vállalat itthon és a külpiacokon egyaránt rekordot döntött, utóbbi esetében már 6,3 milliárd forint értékben adott el hazai borokat, ami a teljes magyar palackos borexport 33 százalékát jelenti, vagyis az áruházlánc ezzel megerősítette legnagyobb hazai borexportőr pozícióját.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy minden harmadik palack magyar bort a Lidl értékesíti külföldön.
Mint a Pénzcentrum az áruházlánctól megtudta, Európa-szerte 12 országba 195 féle hazai bort exportálnak, amelyek közül a három legnagyobb felvevő piacot Németország, Nagy-Britannia és Csehország jelenti. A legnépszerűbb borfajtáknak pedig a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér bizonyultak.
Ez persze egy tudatos stratégia eredménye: 2014-ben azzal a céllal indította útjára a Lidl Wine Expo Hungary-t, hogy elősegítse a magyar borok ismertségét és népszerűségét nemcsak Magyarországon, hanem külföldön egyaránt, továbbá, hogy minél több hazai bor kerüljön az európai Lidl áruházak polcaira.
A magyar boltokban is széles a szortiment
A 187 magyarországi Lidl-áruházban is komoly választékkal találkozhatnak a vásárlók. A Lidl Magyarország az évek során egyedülálló, kiváló minőségű, elérhető árú borkínálatot alakított ki, és kiemelten fontosnak tartja a magyar beszállítóktól származó kínálat folyamatos bővítését. Az áruházlánc tájékoztatása szerint neves hazai, valamint kisebb családi és kézműves pincészetek termékei állandó és akciós jelleggel egyaránt megtalálhatóak a szortimentben, így a vásárlók immár mind a 7 hazai borrégió 22 borvidékének italaiból válogathatnak.
Sőt, az áruházlánc olyan pincészetek közreműködésével készült saját házasítású borokat is kínál, mint például a Bock Cultus Cuvée, a Bodri Sárkányos Cuvée, vagy a Grand Tokaj száraz furmint.
A minőséget jelzik a diszkontlánc által elnyert díjak is
A 2020-as Vinagora Nemzetközi Borverseny 15 ország 775 bora közül 3 aranyérmet kaptak a Lidl borai, a Villányi Cabernet Sauvignon, a Villányi Cabernet Franc és a Bock Cultus Cuvée, illetve Champion díjjal jutalmazták a Pannon Imperial Extra Dry pezsgőt. Az idén a TOP 100 magyar borválogatásba is beválogatták a szakemberek a Lidl saját házasítású borait – a Bock Cultus Cuvée, a Bodri Sárkányos Cuvée, de a saját márkás pezsgő, a Pannon Imperial Extra dry és a Tokaji Amethyst Szamorodni is megtalálható a listán.
Egyre népszerűbbek a habzók és a pezsgők
Az áruházlánc a polcaira kerülő borokat több ezer különböző hazai és nemzetközi bor közül választja ki. A kiválasztás folyamata hosszú és alapos, ahol szakmai szempontok alapján döntenek arról, hogy az adott kategóriában, típusban és árfekvésben a lehető legmagasabb minőségű tételek kerüljenek a vásárlókhoz. Herczeg Ágnes borszakértő, a Lidl borstratégiai tanácsadója a Pénzcentrumnak korábban úgy fogalmazott, hogy a bor kiválasztása során fontos azokat a jegyeket megtalálni, melyek a leginkább kifejezik azt a fajtát, amiből a bor készül. Mint mondta, minden bornak harmonikusnak, egyensúlyosnak kell lennie, és kiemelten fontos a komplex ízvilág.
Az áruházlánc borstratégiai tanácsadója elmondta, hogy az utóbbi időben a habzóborok és a pezsgők egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a vásárlók körében, ezeket gyakran koktélalapanyagként is fogyasztják az emberek. A fiatalok körében pedig különösen az illatos fehér borok hódítanak, de emellett népszerűek a vulkanikus borok, a villányiak, és a balatoniak is.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében