Az OTP Ingatlanpont összegzése szerint bár erősen indult a nyár, de a forgalma végül összességében elmaradt a tavaszitól.
Friss adatok szerint 20 százalékkal nőtt 2020-ban a kártyaelfogadó terminálok száma Magyarországon, ez a növekedés pedig az egyik legnagyobb Európában.
Tavaly év végéig több mint 38 ezer terminál került ki az üzletekbe, sok esetben először téve elérhetővé a kártyás fizetést. A Mastercard által kezdeményezett program indulása óta több innovációt is bevezetett: pár napos, digitális csatlakozási-terminál igénylési lehetőséggel, mobiltelefonos kártyaelfogadással segítik a vállalkozások digitalizálódását - áll a cég közleményében.
"Nagy öröm számunkra, hogy a Doppio programunk eredeti célkitűzéseihez tartani tudjuk magunkat, ezzel pedig a pénzügyi szolgáltatók és a vállalkozások partnerei lehetünk a digitalizációban. Ha az egy főre jutó kártyaterminálok számát nézzük, még mindig hosszú út áll előttünk Európa más országaihoz képest, de az elmúlt időszak alapján van okunk optimistának lenni. Egy teljes ágazat mozdult meg a programnak köszönhetően: régi és új piaci szereplők is azon dolgoznak, hogy még több helyen váljon elérhetővé a kártyás fizetés" - mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A program 2021-ben is folytatódik; idén eddig már 26 pályázat érkezett a Mastercardhoz, ami már most több a tavalyinál. A jelentkezők technológiai, marketing, és fenntarthatósági területen kérhetnek támogatást, a cég a pogram 3 éve alatt 2 milliárd forintot szán a fejlesztésekre.
A Doppio a kártyaelfogadási innováció területén is több változást hozott. A több hetes, papíralapú termináligénylés folyamata mára néhány napra csökkent és teljes egészében digitalizálódott. A korábbi termékkínálat is kibővült, így minden vállalkozás a saját működéséhez legjobban illeszkedő eszközökkel dolgozhat.
Az újítások közül kiemelkedik a softPOS technológia, melynek lényege, hogy ma már egy Android rendszerű telefon is alkalmassá tehető érintésmentes fizetések fogadására. Így nem kell külön eszközt beszereznie annak, aki elérhetővé szeretné tenni ügyfelei, vásárlói számára a kártyás fizetést. A vállalat azt reméli, hogy fél év múlva ez a megoldás már valamennyi elfogadónál elérhető lesz.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- mondta a közeli jövő kapcsán Szász Ferenc, a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója. Mint írják, a vállalat számára fontos szempont az is, hogy a kártyaelfogadás is fenntartható legyen. Az úgynevezett greenPOS kezdeményezésük lényege, hogy a kártyás bizonylatokat mind a kereskedő mind a vásárló elektronikusan kapja meg - akár email, akár SMS formátumban, így ne legyen szükség papíralapú bizonylat nyomtatására.
Ezeket általában a vásárlók amúgy sem őrzik meg, sok esetben el sem kérik a kasszánál, hiszen a mobiltárcákban, netbankjukban, vagy a bankjuktól kapott üzenetben azonnal látják a tranzakciót sokkal részletesebb tartalommal. A Mastercard arra bíztatja a kereskedőket, hogy a digitális bizonylatok használata legyen az alapvetés, és csak akkor nyomtassák ki a bizonylatot, ha a vásárló kifejezetten kéri - írja közleményében a vállalat.
A fizetéstechnológiai cég nemrég indította el új szolgáltatását, amellyel éppen a kártyás fizetések utánkövetését segítik. A kereskedőknek elég feltölteni logójukat a logo.ethoca.com oldalra, ami így megjelenik a tranzakciótörténetben, ezzel pedig nem csak a vásárlóik tudják könnyebben beazonosítani az egyes tranzakciókat, de a kereskedők márkaismertsége is nő.
A filmvilág szerelmeseinek nyújt különleges szórakozást egy új társasjáték, amely egyszerre teszteli a filmismereteket és teremt gyorsan oldott légkört baráti összejöveteleken.
Az idén októberben harmadszorra elinduló Launchpad programról Kövesdi Gáborral, a Brancsközösség alapítójával beszélgettünk.
Van, aki meztelenül, törölközőbe csavarva kényelmetlenül érzi magát, míg szintetikus anyagból készült fürdőruhában beülni a gőzbe több okból sem szerencsés.
A Fekete pont című film kampánya hatalmas sikert aratott a Brancs közösségi finanszírozási platformon, amely minden előzetes várakozást felülmúlt.
-
Rohamosan csökken a hazai borfogyasztás, de a szakértőknek van megoldásuk a helyzetre
A klímaváltozás sem könnyíti meg a borászatok dolgát.