23 °C Budapest
Itt a Lidl titkos trükkje: így vesznek rá, hogy többet költs

Itt a Lidl titkos trükkje: így vesznek rá, hogy többet költs

2021. január 7. 18:33

Egy új dokumntumfilm lerántja a leplet a bolthálózat titkairól: kiderül a cég milyen módszereket talált ki a hatékonyság növelésére, és a bevételeik növelésére.

A Channel 5 új, Lidl: The BIG Budget Supermarket című dokumentumfilmjében egykor a hálózat alkalmazásában álló brit kereskedelmi dolgozó nyilatkozik. Beszámolóik során leleplezik a cég praktikáit a vásárlók ügyes befolyásolásától kezdve a saját márkás termékeken át a villámgyors pénztárosok titkáig bezárólag - írja a SzeretlekMagyarország.hu

  • Például a pékárut ellentétben a riválisokkal, bejárt közvetlen közelében helyezik el, így a vásárlók rögtön a frissen sült termékek illatával találkoznak, miután belépnek az üzletbe.
  • Miközben a legtöbb üzletben a termékek alá helyezik az árcímkéket, a Lidl gyakran fölé teszi az árat. Ez néha összezavarja a vásárlókat, akik sokszor már csak a kasszánál szembesülnek azzal, hogy elnézték az árcímkét.
  • A kiskereskedelmi lánc egyik nagy ereje a saját márkás termékekben rejlik. Ezek jellemzően nagyon hasonlítanak valamely nagy, ismert márka termékeihez, de még éppen annyira különböznek, hogy ne sértsenek törvényt.
  • A Lidl a Schwarz-csoport tagja, mely 30 országban 12 ezer üzlet felett diszponál, vagyis vásárlóerő szempontjából nagyobbak például a Tescónál is.
  • Spórolnak azon is, hogy bevásárlás közben nem szól zene, de mozgásérzékelő világítást sem használnak. 
  • Mindenki kiveszi a részét a munkából, vagyis az üzletvezetők ugyanúgy pakolnak a polcokra, ahogy az árufeltöltők is.
  • A legnagyobb fegyver azonban a középső folyosó, ami tele van különös árucikkekkel. Ezen végigsétálva óhatatlanul is megakad az ember szeme egyik-másik furcsa tárgyon és elidőzik előtte egy kicsit, nem pedig azonnal végigrohan az üzleten és sietve távozik.

 

 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Sok szülő így rontja el a gyerek fejlesztését: nem lehet elég korán kezdeni

Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.

Ennyibe kerül manapság egy luxus mobilház: ez lehet a lakásválság megoldása? + videó

Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?

Ilyen még nemigen volt itthon: itt a bejelentés, elindult a magyar Kickstarter

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában

Milliókat bukhat, aki így indít vállalkozást: jól meg kell gondolni, a KATA sem jó mindenre

Sokan alábecsülik, mennyire lényeges alaposan átgondolni, milyen vállalkozási és azzal együtt adózási formát válasszanak induló cégük számára.

NAPTÁR
Tovább
2022. május 22. vasárnap
Júlia, Rita
20. hét
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?